Hej!
Är det möjligtvis någon som hittat ett handfat/tvättställ som passar till Ikeas Godmorgon-kommoder, av annat märke än ikeas egna? Jag vill ha ett tunt nedsänkt tvättställ.
Är det något mer än själva yttermåtten på kommod/tvättställ man bör kolla upp?

Tack!
Maria
 
Undrar samma sak...svara gärna..
 
Jag vill ha ett tvättställ i porslin...
 
BirgitS
Förutom yttermåtten bör man behöva kolla upp att avloppsrör och vattenlås får plats i kombination med just den lådan som Godmorgon har. Med ett tunt tvättställ kommer ju sånt betydligt lägre.
 
Tack för svar!

Är det någon som vet något handfat/tvättställ som passar Godmorgon med 60 cm bredd?
 
Vi satte ett Svedbergs Square tvättställ i en Godmorgon kommod (60 cm) utan större problem. Tvättstället sticker något djupare i kommoden än Ikeas egna så vi fick kapa en bit i bakkant på översta lådan för att få plats med kommodvattenlåset. Förlorar kanske 4-5 cm förvaringshöjd i mitten på lådan. Vit Svedbergs Square tvättställ ovanpå en Godmorgon kommod, med justerad låda för rörmontage, närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är det värt. Letade själv en hel del för att "slippa" Ikeas tvättställ.
 
  • Gilla
Luddis_1 och 3 till
  • Laddar…
Tack för tipset! Snyggt!
 
Snyggt med tvättstället!
N nite skrev:
Vi satte ett Svedbergs Square tvättställ i en Godmorgon kommod (60 cm) utan större problem. Tvättstället sticker något djupare i kommoden än Ikeas egna så vi fick kapa en bit i bakkant på översta lådan för att få plats med kommodvattenlåset. Förlorar kanske 4-5 cm förvaringshöjd i mitten på lådan. [bild] Det är det värt. Letade själv en hel del för att "slippa" Ikeas tvättställ.
Snyggt med tvättstället! Det var inga problem med djupet på tvättstället? Det verkar som att IKEAs kommod är 47 cm djup men de flesta tvättställ är runt 45 cm?
 
Redigerat:
BirgitS
A AbsolutJohan90 skrev:
Precis som @TxT skriver så har jag fått för mig att IKEA har specialmått.
Jag har fastnat för detta som är 80x45 cm:
[länk]

På tillverkarens sida under Specifikation står det dock djup 466. Detta handfat "vilar" ju ovanpå kommoden.
Tror ni det kommer passa Ikeas Godmorgon-kommod?

[bild]
Handfatet bör vara något större än kommoden så att det inte kommer vatten på ovansidan av kommodens stomme. Det är väl därför som det står att det är avsett för en kommod som är 45 cm djup.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A AbsolutJohan90 skrev:
Precis som @TxT skriver så har jag fått för mig att IKEA har specialmått.
Jag har fastnat för detta som är 80x45 cm:
[länk]

På tillverkarens sida under Specifikation står det dock djup 466. Detta handfat "vilar" ju ovanpå kommoden.
Tror ni det kommer passa Ikeas Godmorgon-kommod?

[bild]
Plockar upp denna tråden. Vi kollar på samma lösningen. Är nyfiken på om någon provat och om det blev bra.
 
Hej,
Vi är också inne på att köpa Godmorgon kommod men med annat tvätt ställ.

Vet någon vad det är för mått från överkant kommod ned till översta lådan?
 
N nite skrev:
Vi satte ett Svedbergs Square tvättställ i en Godmorgon kommod (60 cm) utan större problem. Tvättstället sticker något djupare i kommoden än Ikeas egna så vi fick kapa en bit i bakkant på översta lådan för att få plats med kommodvattenlåset. Förlorar kanske 4-5 cm förvaringshöjd i mitten på lådan. [bild] Det är det värt. Letade själv en hel del för att "slippa" Ikeas tvättställ.
Har letat efter detta tvättställ men kan inte hitta det i mått som passar till Godmorgon 60 cm. Var är det köpt och heter tvättstället något mer än Svedbergs square?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.