Hej allihopa,
Skall bygga två parhus i April och undrar vad ni tycker är enklast/bäst att bygga med?
 
N
Du ger för lite info för input, men om du ska bygga 2 parhus i april, och du inte ens har bestämt stomme tror jag att det kommer sluta i katastrof.
Jag hoppas att det är ditt eget hus, och att du inte är en företagare som försöker sälja något.
 
  • Gilla
kaherdin
  • Laddar…
Hej,
Jag har nyligen skickat in bygglov med A-ritningarna och håller på och jämföra priser mellan just att bygga i Ytong alternativt prefabricerade träväggar. Varför skulle det sluta i katastrof om vi har tänkt börja med mark och grundarbetet i April?
 
B
Håller med.

Du måste läsa på väldigt mycket mer för att fatta ett bra beslut. Känns som tiden är mycket knapp till byggstart. Tittar man på hur de billigaste småhusen är byggda, så byggs ju de i trä. Så är du ute efter billigast är nog svaret trä. Ska du satsa på prefabricerade borde du fattat beslutet om stomme innan du skickade in bygglovshandlingarna.

Bäst stomme är nog beroende på vem man frågar, hur den personens preferenser och budget ser ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.