Hör kommer lite bilder på vårt nya badrum som tog vår firma ca 2 månader att göra, blev kanon nöjda dock höll man på att strypa rörmokaren som kom 3 dagar senare än avtalat.
Sådär lagom kul med 2 små barn och endast en duschmöjlighet som är ur funktion.
Nyligen renoverat badrum med vita väggar, badkar, toalett, handfat, och PVC-fönster samt golvmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyrenoverat badrum med kaklade väggar, vit inredning och handdukstork.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat badrum med vitt badkar, duschdraperi, kakelvägg och toalett, samt leksaksbil på badkarets kant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utgångsläget var sådär lagom spännande med plattor på plastmatta och många nätterna blev sömnlösa där jag oroade mig över fuktskador.
Plattsättaren var lika förvånad som jag att det var snustorrt under brunnen.
Ritning av ett badrumsprojekt med måttangivelser på väggar, dörrar och fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt av badrum i början med avskalade väggar och rör synliga på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rivet badrum med synliga rör och avrivna väggplattor, isolering och golvbjälkar inför renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nya rör drogs och bytte fönstret till en PVC modell. Köptes på Bauhaus, är kanon men saknades 2 skruvar till handtaget i leverans som var lite bökigt att hitta.
Renoverat badrum med vit kakling, duschhörna med glasväggar, handdukstork och toalett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat badrum med svart kommod, vit handfat, guld kran, spegel och vita kakelväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat badrum med vita kakelväggar och modern duschutrustning inklusive en stor takdusch och handdusch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat badrum med vitt badkar, vita kakelväggar och PVC-fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nymoderniserat badrum med vita väggkakel, mörkt golv, vägghängd toalett och dusch med svarta detaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Resultatet blev fantastiskt och det känns inte trångt trots att duschen är ca 62cm bred i stå yta.
Golvvärme är el så jag kan köra den på sommaren och handdukstork går på bvp slingan.
Dubbla golvbrunnar så badkaret har en egen och duschen en egen. Tog jafos brunnar då jag gillar den skruvade klänningen bättre än den från purus.

Hade totalentreprenad och allt som allt gick det loss på ca 180 tkr med allt inbakat.

Jag jobbar dock på en firma som säljer badrumsinredning så då fick jag med priset på all inredning och kakel-klinker, fästmassor och tätskikt.
Hoppas ni också gillar resultatet :)
 
  • Renoveringsfas av badrum med oskyddade rörledningar, rivna väggar och verktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning av badrum med måttangivelser på ett bord med diverse byggmaterial och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsfas av badrum med gipsväggar och synliga rörinstallationer på betonggolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
brodinthomas och 28 till
  • Laddar…
Vissa bilder hamnade lite konstigt såg jag nu. Men det är för bökigt att redigera om :crysmile:
 
  • Gilla
AlexKa1973
  • Laddar…
Väldigt fint! Skönt med separat dusch, jag hatar att behöva kliva in badkaret för att duscha. Lägger man dem bredvid varandra så som ni gjort blir det ju luftigt trots liten ståyta i duschen, smart!

Gillar också att cisternen till wc-n är helt i väggen och inte i en låda med hylla utanpå.
 
  • Gilla
Schwen92
  • Laddar…
Fint, har du någon bild på hur de har byggt in toan med tätskikt osv, vore intressant att se hur de löst detta.
 
Klaugust Klaugust skrev:
Väldigt fint! Skönt med separat dusch, jag hatar att behöva kliva in badkaret för att duscha. Lägger man dem bredvid varandra så som ni gjort blir det ju luftigt trots liten ståyta i duschen, smart!

Gillar också att cisternen till wc-n är helt i väggen och inte i en låda med hylla utanpå.
ja det var tanken då man lätt ska kunna gå in i duschen, badkaret är mest för barnens skull så dom kan plaska fritt :)
(PS lyckades beställa ett 3 cm för långt badkar först, då svettades jag rejält kan jag säga men lyckades byta den till den kortare modellen.)
I det gamla badrummet var även sambon för lång så hon fick luta sig under snedtaket vid dusch, sådär lagom kul.
Ja jag förstod inte riktigt vad jag skulle ha en liten hylla till, kändes mest som en dammsamlare.
 
A Anders_Tranås skrev:
Fint, har du någon bild på hur de har byggt in toan med tätskikt osv, vore intressant att se hur de löst detta.
Hej har tyvär ingen bild på hur.
Men det är tätskikat bakom och golvet går även in under mot väggen. Sedan sitter ställningen till wc monterad jämsides med murstocken och sedan kläddes den in med våtrumsskivor upp till tak och plattor satt på denna.
inkommande vatten till wc gick att montera uppifrån på Geberits modell vilket sparade ett par cm åt sidan, vilket var viktigt när marginaler var små.

Tätskiktet är folie från höganäs som tätas med manschetter och ett enkomps lim som heter FB 44.
 
  • Gilla
Thorsongösta33 och 1 till
  • Laddar…
Vilken skillnad, verkligen supersnyggt!
 
  • Gilla
Schwen92
  • Laddar…
Såg att jag missat "garderoben"
Den gjorde jag själv men firman listade runt.
Stommen var någon modell av en gammal Ikea standard men hittade nya skåpsdörrar hos HTH till okej pris. Så köpte jag gångjärn hos theofils som passade.
Jag målade om invändigt och monterade Elfa hyllor och la kvarvarande mosaik i botten på en golvgipsskiva. :)
Blev mycket billigare än att sätta in ett högskåp istället (y) Hemgjord garderobsdörr integrerad i en vit vägg med vita lister, synliga gångjärn och mörkt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DIY-garderob med vit stomme, hyllor fyllda med vikta handdukar och korgar för förvaring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Allman och 10 till
  • Laddar…
M Morgonskiftet skrev:
har sett såna här. Inte satt någon själv men de ser smidiga ut!

[länk]
Det skulle jag inte våga testa i mitt badrum i alla fall.
 
  • Wow
perror
  • Laddar…
A Anders_Tranås skrev:
Det skulle jag inte våga testa i mitt badrum i alla fall.
Varför inte?
 
A Anders_Tranås skrev:
Det skulle jag inte våga testa i mitt badrum i alla fall.
skulle jag. Testad och godkänd även i Sverige. Så varför inte?
 
  • Gilla
perror
  • Laddar…
R
Snyggt och rent... dyrt dock
 
M Morgonskiftet skrev:
skulle jag. Testad och godkänd även i Sverige. Så varför inte?
En plastpåse som skydd mot läckage, hoppar det, vill ha riktigt tätskikt.
 
A Anders_Tranås skrev:
En plastpåse som skydd mot läckage, hoppar det, vill ha riktigt tätskikt.
utan att veta så antar jag att den åldersbeständiga plasten runt cisternen är dränerad? Dvs det kommer att droppa ut någonstans vid läckage = så du kan stänga av och felsöka. Känns som en okej lösning för mig.

Har själv 2 vägghängda ”normala” toaletter som sitter i en låda utanpå väggen (med tätskikt bakom). Fördelen med det, förutom eventuellt läckande plastpåse, är att det går lätt att komma åt ovanifrån. Mycket bättre än den lilla öppningen som endast luckan bakom spolknappen ger.

var och en gör ju som man själv vill i slutändan
 
  • Gilla
Anders_Tranås
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.