Hej!
Jag skulle vilja byta mitt badrumsskåp och i stället sätta en stor spegel, integrerad i väggen.

För detta behöver jag ta bort kakelplattorna, nån som vet om det är möjligt utan att skada omgivande plattor, är det mycket svårt samt hur gör jag med underlaget dvs fuktspärr under.

Får jag lov att utföra detta arbete och det är godkänt om jag säljer min bostadsrätt?

Tack!
 
Just med tanke på tätskiktet så skulle jag inte prova få bort plattorna, det är ett elände.

Vet du när badrummet blev renoverat? Är väl troligast rollat tätskikt och då är det nästa omöjligt att göra det helt bra.

Jag skulle satsa på en vanlig spegel med ram som hängs upp. Då är det enklare den dan du säljer (köparen vill kanske inte alls ha en infälld spegel) och du har ett tätskikt som är intakt
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Tack!
Ja jag har förstått att det är en svår uppgift och får nog ta och göra som du säger trots allt!
 
Sen brukar det bli ränder efter limmet efter några år som syns genom spegeln, säkert fel lim men det brukar bli så...
Går ju att ta en spegel med slipad kant istället för ram om man kan få upp den på nåt bra sätt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.