Kopparn ska klippas och stolparna ska bort från en del av vår mark som Telia använt. (Servitut på marken för ledningsrätt).
Nu får vi möjlighet att köpa en liten stuga de haft teleutrustning i för en spottstyver. De ska tömma, ta bort sitt lås och lämna den.
Låter nästan för bra för att vara sant. Kan det finnas nån hake? Nån dold kostnad för oss?
Nån som har erfarenhet och kan berätta?
 
Farsan fick samma erbjudande för några år sedan och slog till direkt. Det är en väldigt välisolerad liten stuga som han använder som förråd nu.
 
  • Gilla
Kickan123
  • Laddar…
Hur stor stuga är det?
 
Spontant låter det som en bra affär, staten byggde rejält back in the days i monopolens tidevarv.
Hur är det med elströmmen?
 
A Andy78 skrev:
Hur stor stuga är det?
30 kvadrat tror jag
 
Fotografen Fotografen skrev:
Spontant låter det som en bra affär, staten byggde rejält back in the days i monopolens tidevarv.
Hur är det med elströmmen?
Kan man få med oxå men det är inte intressant för oss.
 
Men nån ström lär du ju vilja ha?
 
K Kickan123 skrev:
Kan man få med oxå men det är inte intressant för oss.
Är det förenat med något extra kostnad om elen ingår förutom att ni tecknar ett abonnemang?
 
Fotografen Fotografen skrev:
Men nån ström lär du ju vilja ha?
Njä. Det ligger så till att det blir förråd
 
A Andy78 skrev:
Är det förenat med något extra kostnad om elen ingår förutom att ni tecknar ett abonnemang?
Det blir ju nätavgift, den fasta delen.
 
Jag hade, faktiskt, tagit med elanslutningen i affären trots den fasta kostnaden. Ska du ansluta igen av någon anledning så blir det dyyyyyyyyyrt. Man vet aldrig vad man kan få för sig, och avsluta är enkelt och gratis.
Hyra ut?
Jag hade känt mig begränsad utan ström i en sån byggnad, går det att lägga fram en inomgårdskabel eller blir det långt?
 
Redigerat:
Måste man ha egen anslutning? Hur långt från befintlig ström ligger det?
 
Och så vill jag ha en bild, tänkbar gäststuga?
 
M -MH- skrev:
Måste man ha egen anslutning? Hur långt från befintlig ström ligger det?
Den ligger så pass avsides att man inte har som gäststuga trots storleken. Man kan köra off grid i framtiden om det skulle behövas nåt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.