Torkar tvätten otroligt dåligt ! Har läst en del trådar här och rengjort kondensor mm men det verkar inte hjälpa ! Måste man riva hela maskinen för att komma åt kondensorn på ett vettigt sätt ? Behållaren blir ju fylld med vatten så den måste ju fungera lite grann iaf

en liten sid notis , bytte spännhjulet till remmen. Vilken skit ! Nått kina lager och ett plast hjul... svarvade ett eget i aluminium ist, men vad hjälper det när tvätt helvetet inte blir torrt
 
  • Öppen torktumlare visande kondensorns ribbor och vattenbehållaren, med tecken på användning och rengöring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Instruktionsbild på en torktumlare som visar rengöring av kondensor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen torktumlare med demonterat frontskydd som avslöjar interna komponenter inklusive kondensor och rem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Interiör av en torktumlare med synlig rem och kondensordelar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T tergo skrev:
vet inte denna film kan vara till hjälp Bosch torktumlare, problem med att den inte torkar tvätten torr - YouTube
tyvärr inte, ser inte lika ut på min modell, kontakten sitter vid pumpen på baksidan på min
 
uppdatering!

spolade varmt vatten lääänge igenom kondensorn, (självrengörande hahahaha) vilket verkar ha hjälpt för stunden....


notis till mig själv, KÖP ALDRIG MER BOSCH TORKTUMMLARE
 
Plockade du ur kondensator för att kunna spola den?

Har exakt samma maskin, med skillnaden att min fungerar klockrent fortfarande efter dryga 5 års brukande.

Men tänkte att det inte skadar att få framtida tips ifall min egna börjar strula med samma problem
 
Säkert ett felstav bara men kondensor och kondensator ska hållas isär tror jag
 
Nope inget stavfel, ts skrev det och jag skrev det :crysmile:

Och vad jag förstod på en bosch underhållsvideo som jag såg så sa även dem att man kunde göra det :)
 
J Jarlsgård skrev:
Plockade du ur kondensator för att kunna spola den?

Har exakt samma maskin, med skillnaden att min fungerar klockrent fortfarande efter dryga 5 års brukande.

Men tänkte att det inte skadar att få framtida tips ifall min egna börjar strula med samma problem
Plockade lös luckan framtill ( helt omöjligt att få lös den utan att förstöra några clips)

sen får du ta en kniv och skära upp så du kommer åt kondensorn ( är meningen att man ska köpa en lucka och sätta dit sen)

sen lossade jag på pumpen på baksidan av maskin så vattnet kan rinna ut, ställde maskin på kant och spolade så varmt vatten jag fick ut duschslangen , det kom ut en massa trevligt gegg

Ska man ha ur kondensorn måste du ta ur trumman och sen lossa på locket från insidan av maskin
 
  • Gilla
Jarlsgård
  • Laddar…
A
J Jarlsgård skrev:
Nope inget stavfel, ts skrev det och jag skrev det :crysmile:

Och vad jag förstod på en bosch underhållsvideo som jag såg så sa även dem att man kunde göra det :)
...underhållningsvideo...:rofl:
 
  • Haha
Jarlsgård
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.