Jag ska som sagt häva ett köp av både kyl och frys (de hämtas imorgon)

Det jag undrar över är hur dessa hämtas då de inte är förpackade längre?
Kommer fraktfirman ha med förpackningsmaterial?

Åker jag på nån merkostnad på grund av detta?
 
H hackatall skrev:
Jag ska som sagt häva ett köp av både kyl och frys (de hämtas imorgon)

Det jag undrar över är hur dessa hämtas då de inte är förpackade längre?
Kommer fraktfirman ha med förpackningsmaterial?

Åker jag på nån merkostnad på grund av detta?
Brukar väl stå att dom ska returneras i original emballage eller likvärdigt, iaf mindre grejer, just kyl och frys vet jag inte det är väl omöjligt att plocka av helt...
 
Fraktfirman har säkert inget förpackningsmaterial med sig. Vad står det i firmans köpvillkor?
Där brukar det stå hur varorna ska returneras.
 
C
H hackatall skrev:
Jag ska som sagt häva ett köp
Vad är det för "hävning"? Reklamation? Garanti? Ångrat köp?
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
Är ångra som i öppet köp så ska de returneras precis som de kom. Utan emballage kommer de sabbas i frakten. Skador och saknat emballage kommer ge dig rejält prisavdrag. Är det reklamation pga fel så ska de så klart också förpackas men då lär väl inte originalförpackning behövas. Hör med kundtjänst är mitt råd.
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Vad är det för "hävning"? Reklamation? Garanti? Ångrat köp?
köpet är hävt då varorna inte höll måttet (kompressorerna förde ett jäkla väsen) och de hade inga nya att ersätta de gamla med, så då erbjöds jag att häva hela köpet.
 
Frågan är i första hand inte om de hämtas oförpackade, utan i vilket skick de kommer fram om de skickas oförpackade. Fraktfirmor generellt tar inget ansvar, utan de vältrar över på avsändaren att packa så att prylarna överlever transporten.
 
Superdålig info i det här ärendet från återförsäljaren, när jag hävde köpet så fick jag ett SMS med en länk till fraktfirman där jag fick beställa dag.

svaret jag fick på SMS’et var: ”Luta dig nu tillbaka så tar vi hand om resten” jag är dock skeptisk...

Jaja, det är väl inte värre än att jag skickar hem fraktfirman om de inte förpackar om varorna så får jag väl förpacka dem själv (på nåt sätt)

Jag undrade mest om nån varit ute för samma sak.
 
H hackatall skrev:
Superdålig info i det här ärendet från återförsäljaren, när jag hävde köpet så fick jag ett SMS med en länk till fraktfirman där jag fick beställa dag.

svaret jag fick på SMS’et var: ”Luta dig nu tillbaka så tar vi hand om resten” jag är dock skeptisk...

Jaja, det är väl inte värre än att jag skickar hem fraktfirman om de inte förpackar om varorna så får jag väl förpacka dem själv (på nåt sätt)

Jag undrade mest om nån varit ute för samma sak.
Är hävningen godkänd av säljaren ? Dvs du har fått din betalning åter alt i skrift tydligt att det är godkänt. Annars hade jag nog varit ganska mån om att få tag på försäljaren. I värsta fall åker du ju på extra kostnad för bommad körning. Frakfirman ska ju ha betalt oavsett de hämtar eller bara kommer dit och vänder i dörren.
Vilken firma har du köpt av?
 
Att man häver köpet tolkar jag fritt att man haft problem med produkterna och man nu häver köpet för säljaren kan inte åtgärda felen. Om så är fallet och säljaren inte ger istruktioner om hur godset ska packas får de skylla sig själva lite...

Är det dock så att ni ångrar köpet och vill returnera så är det ju av vikt att de skyddas så de kan säljas igen utan kostnad för säljaren.
 
Omonterade köksluckor lutade mot ett köksöskåp klädda i skyddstejp under en renoveringsprocess.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
P-plats
  • Laddar…
Det fick att bli en packning så här på kvällskvisten, lika bra att ha sitt på det torra.
Det blev en del kort på dem innan packningen också så jag har bevis på att de var ok när jag skickade dem.
 
  • Gilla
P-plats och 1 till
  • Laddar…
Tur man hade stora 10 cm frigolitskivor och en cirkelsåg. Och tejp!
 
  • Gilla
  • Haha
Okarlsson och 4 till
  • Laddar…
P-plats P-plats skrev:
Att man häver köpet tolkar jag fritt att man haft problem med produkterna och man nu häver köpet för säljaren kan inte åtgärda felen. Om så är fallet och säljaren inte ger istruktioner om hur godset ska packas får de skylla sig själva lite...

Är det dock så att ni ångrar köpet och vill returnera så är det ju av vikt att de skyddas så de kan säljas igen utan kostnad för säljaren.
 
Det vore intressant att göra hur det gick för @hackatall såhär ett havlår+ senare. Gick det bra och godkände de returen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.