Hej,

Jag och min fru funderar på att köpa https://outl1.se/spabad-utomhus-poseidon-bp200 eller liknande för att ha i vår trädgård. Första planen var att ha den på våra stenplattor på baksidan då det är bra och stabilt underlag men då det tyvärr finn stolpar för utetak får inte ett spa plats mellan dessa. Vi undrar då om vi skall göra en grop där vi installerar spat så att både underlag är förstärk men den inte sticker upp så mkt, göra mindre "trädäck" som man bara kan ställa spa:t på eller "altan" med nedsänkning för poolen. Vad finns det för för/nackdelar med respektiva lösningar och vilken skulle i rekommendera om ni fick välja fritt?

Mvh
MO
 
T
Sänka ner går ju att göra. Se till bara så ni gräver ut så stort så det går lätt att serva den. Man vill ju inte lyfta upp den varje gång man ska göra något med den...

Sjävl har vi en ganska hög altan så byggde som ett litet mini "trädäck" som bara spabadet står på som är mycket lägre, och det funkar bra..
 
Grävde ur och la bärlager, sen markisolering som jag ställde karet på... Sen altan runtomkring såklart :)

Sänk inte ner hela karet i altan, då blir det svårare att ta sig i och ur. Sänkte ner mitt ungefär halva höjden, då behövs ingen trapp och det är lätt att kliva i och ur(y)
 
F Freddy_kruger skrev:
Grävde ur och la bärlager, sen markisolering som jag ställde karet på... Sen altan runtomkring såklart :)

Sänk inte ner hela karet i altan, då blir det svårare att ta sig i och ur. Sänkte ner mitt ungefär halva höjden, då behövs ingen trapp och det är lätt att kliva i och ur(y)
Exakt så! Sänkte dock bara vårt typ 20-30 cm, men det kvittar ju :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.