BirgitS
Om du vill ha blandare med bra kvalitet och där det går att få tag i reservdelar efter 10 år så ska du hålla dig till stora välkända märken som FM Mattsson, Mora, Hansgrohe, Ora och Grohe. Särskilt de två förstnämnda är svenska och något som varenda rörmokare känner till och har reservdelar till.
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Kanon Birgit. Vet du hur det är med Tapwell? Det är ju dyra men är det lätt att få tag i reservdelar?

Tack för svar!
 
Karlia
Jag hade en tapwellblandare i köket. När jag ville sätta dit en stril så skulle det bara gå med en adapter som var svår att få tag på. Valde att köpa en Orablandare istället - min bror som är i branschen hade haft sin i många år och den såg fortfarande bra ut. (och han hade reservdelar till Ora lättillgängligt)

Min tapwell var 10 år gammal vilket jag inte tycker är någon ålder på en blandare - duschblandare Mattsson 20 år, kunde jag lätt byta insats på.

Men har du hittat en speciell Tapwell som du tycker om och inte har lust att fixa med reservdelar utan kan tänka dig att köpa nytt när något går sönder/blir slitet - varför inte?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Tack för ett utförligt svar! Skall ha det i åtanke när jag väljer blandare. Ha en fin dag! :)
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.