N nybyggarn3 skrev:
Har ett tipps till som jag tycker förbättrar vår vardag mycket. Tyvärr inget som går att förverkliga förutom i samband med bygge/renovering.

Två diskmaskiner, en på varje sida vasken. Förr hade vi allt som ofta haft disk ståendes på bänken för att diskmaskinen var full med smutsig disk, eller ren disk på morgonen när det inte finns tid att tömma. Nu är köket alltid rent från smutsig disk. Riktigt trivsamt, inte minst i kombination med öppen planlösning.

Förutom vardag ser vi stora fördelar i samband med gäster och fest. Det har vi tyvärr inte hunnit uppleva p.g.a. pandemin.
Så har jag länge tänkt att jag vill ha det. En med ren och en med smutsig. Då skulle man knappt ens behöva en plats i andra köksskåp för de grejer man jämt använder. Och man spar en massa tid på att inte behöva göra den onödiga flytten från ren maskin till skåp. Sedan, när det väl blev ett hus så blev det ett med så litet kök att knappt en vanlig får plats. Kör fortfarande med bänkdiskmaskin från lägenheten. I och för sig funkar den bra men onödigt jobb vilket jag vill minimera.
 
På temat teknisk hjälpmedel så slår jag ett slag för elektroniskt dörrlås. Så skönt att slippa tänka på nycklarna och att dörren alltid är låst om den är stängd. Vi kör ett Yale Doorman.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Upptäckte just att soppåsen under diskbänken bara rymmer 10 L. På Jula hittade jag ett korg som tar 20 L och får plats. Fungerar allra bäst med 30 literspåsar.

Havlera spring till soprummet :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.