Hallå hallå!
Funderar på att asfaltera min uppfart.
Vad ska man tänka på gällande asfaltering
underarbete?
vilka typer av asfalt finns det?
och ungefärliga priser/m2.

Tacksam för svar.
 
ingen som asfalterat på sistonde?
 
Nix det är ju vinter  ;D

Underarbetet är A och O när det gäller asfalt. Det finns en del skrivet här på forumet så jag rekomenderar sökknappen allternativt google riktat mot den här siten
 
Jag googlade lite ang. asfaltpriser tidigare och hittade en firma som tog 150:- /m2.
Mer än så fann jag inte :-[
 
Skulle det bara kosta 150kr/kvm så skulle jag asfaltera hela tomten. Och även grannens ;D
 
lier skrev:
Skulle det bara kosta 150kr/kvm så skulle jag asfaltera hela tomten. Och även grannens ;D
Va bra...

Här hittade jag priset http://www.markarbetarna.se/prislista/priser.htm

Men du vet kanske bättre vad man bör betala för att få en garageuppfart på säg 50m2 asfalterad?
 
Ja där ser man 500kr/kvm då. Tur för mig ;D Otur för grannen :p
 
FredrikR skrev:
[quote author=lier link=1137431980/0#4 date=1142974452]Skulle det bara kosta 150kr/kvm så skulle jag asfaltera hela tomten. Och även grannens ;D
Va bra...

Här hittade jag priset http://www.markarbetarna.se/prislista/priser.htm

Men du vet kanske bättre vad man bör betala för att få en garageuppfart på säg 50m2 asfalterad?[/quote]

Vet att man kan få det billigare om dom är och asfalterar i närheten.

Våran garage uppfart på 40kvm skulle kosta 16000kr att asfaltera förra sommaren. :-? dyrt tycker jag. Men då tyckte jag att det var värt att vänta tills dom kanske e och asfalterar här i närheten.
Nu blir det ingen asfalt för vi har sålt huset och ska bygga nytt. Men kanske i det nya huset, men inte till det priset i alla fall.

Kan dom göra det för 175kr/kvm så e det helt klart värt det, men då ska man göra underarbetet själv. Och det e inte heller så tvärenkelt och billigt. :-/
 
Så då är inte 150:- (+350:- för underarbetet då alltså, eller om man löser det på eget/annat sätt) så orimligt alltså?  :)
Har som sagt ingen koll, och den enda sidan med pris jag hittade var den jag länkade till ovan.
 
Jag tycker inte det. Kan du göra underarbetet billigare så skulle inte jag tveka och fundera en sekund.
Betydligt mycket bättre med asfalt än med gårdsgrus i alla fall. :-/
Gårdsgrus far juh överallt där det inte ska vara, sen måste man fylla på med jämna mellanrum för hälften ligger på gräsmattan efter vintern :(

Om inte asfalt så gårdsplattor. Men jag tror mer på asfalt för då slipper du rensa ogräs som gärna vill komma upp i springorna efter ett tag.

Men det e min åsikt kan komma fler åsikter om än det ena en det andra.
 
Hej,

Asfalt finns i mänder av kvaliteter beroende på hållbarheten. Naturligtvis är det skillnad
på om man ska ställa upp tunga lastbilar eller endast personbilar.

Jobbar själv med asfalt och utan markarbete ligger priset som nämnt runt 150/m2 för en vanlig personbilsuppfart
.
Med markarbete utfört av entreprenör kan man komma undan runt 330/mt.

 
  • Gilla
Narmina Kulieva
  • Laddar…
Tack för den infon!! :)
 
FredrikR skrev:
Jag googlade lite ang. asfaltpriser tidigare och hittade en firma som tog 150:- /m2.
Mer än så fann jag inte :-[
Hej!Kan du vara snäll att skriva deras tel.eller namn.För att jag hittade för 200:kr.Tack Med vänlig hälsning,.N
 
Priserna ändras nog på 10år.
 
  • Gilla
Dizzy84 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.