Var och köpte ett gäng vangstycken från byggmax.
När jag skulle börja montera dessa märkte jag att både steghöjden och stegdjupet varierar på i princip alla. Är det vanligt förekommande att det är så?
Blir iaf svårt att bygga en trappa i våg och lod med dessa.
 
J JF. skrev:
Var och köpte ett gäng vangstycken från byggmax.
När jag skulle börja montera dessa märkte jag att både steghöjden och stegdjupet varierar på i princip alla. Är det vanligt förekommande att det är så?
Blir iaf svårt att bygga en trappa i våg och lod med dessa.
Hur mycket skiljer det?
 
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Hur mycket skiljer det?
På en var översta stegdjupet 23,5cm resten var runt 24,5.
Annars var det mindre differens på övriga men de var Inte samma mått. Skickar med en bild.
Är det så här det brukar vara tänker jag att de är bättre och tillverka egna.
 
  • Trätrappsteg med varierande stegdjup, perspektiv uppåt längs med trappan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Staplade trätrappsteg i olika storlekar på en utedäck med synlig måttvariering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J JF. skrev:
På en var översta stegdjupet 23,5cm resten var runt 24,5.
Annars var det mindre differens på övriga men de var Inte samma mått. Skickar med en bild.
Är det så här det brukar vara tänker jag att de är bättre och tillverka egna.
Det var ju lite skillnad, jg köpte mina på Bauhaus och de var klockrena
 
  • Gilla
JF.
  • Laddar…
Har köpt 6 sjustegs på byggmax av deras egna märke för tre streckor. Alla har varit tillräckligt exakta och inte med så stor diff du har.
 
  • Gilla
JF.
  • Laddar…
Tänkte aldrig att jag skulle behöva kontrollmäta på brädgården.
Byggmax tar inte hellre några returer på deras virke. Kanske går att reklamera..
 
J JF. skrev:
Tänkte aldrig att jag skulle behöva kontrollmäta på brädgården.
Byggmax tar inte hellre några returer på deras virke. Kanske går att reklamera..
Jag skulle absolut reklamera om jag va du. jag kommer även kontrollmäta nästa gång jag köper där!
 
Var på Byggmax igår och köpte gipsskivor, jättedålig märkning av priser och jag skulle ha skivor för 64,95 st. men säljarn påstod att jag tagit skivor som kostat 78,65 st. Fick kämpa för att jag hade rätt. Till råga på allt ville han även titta igenom bilen med. Kommer dröja länge innan jag sätter min fot där igen.
 
  • Gilla
JF.
  • Laddar…
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Var på Byggmax igår och köpte gipsskivor, jättedålig märkning av priser och jag skulle ha skivor för 64,95 st. men säljarn påstod att jag tagit skivor som kostat 78,65 st. Fick kämpa för att jag hade rätt. Till råga på allt ville han även titta igenom bilen med. Kommer dröja länge innan jag sätter min fot där igen.
Ja det är ingen höjdare att handla där, men ibland blir det att jag handlar där ändå.
Ja både på byggmax och Bauhaus vill de göra en husrannsakan på bilen när man ska åka därifrån.
 
J JF. skrev:
Ja det är ingen höjdare att handla där, men ibland blir det att jag handlar där ändå.
Ja både på byggmax och Bauhaus vill de göra en husrannsakan på bilen när man ska åka därifrån.
Aldrig när jag är på Bauhaus Sickla eller ByggMax Gustavsberg. Kanske är olika beroende på butik?
 
Krilleman
Det är en jätteskillnad på byggmax i Eskilstuna och Byggmax i Västerås.

Butiken i Eskilstuna sätter jag inte min fot i igen. Maken till snorkig personal som gör allt förutom sitt jobb. Rökning går alltid först är deras slogan. Alltid tomt i kassan dom sista gångerna jag varit där med onödig väntan.

Byggmax Västerås däremot är mil framför i deras tänk med kunder, men även ordning och reda i butiken.

Dock handlar jag mest på Beijer Eskilstuna, fast det är svårare på helgerna där...
Beijers internetbutik+plockservise är kalasbra och gratis. Bara anmäla sin ankomst, köra in kärran och få det lastat. 10% rabatt via villaägarna och det meddlemskapet fick jag gratis i två år av elleverantören.
Rekommenderas!
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.