Framsidan av ett rött radhus med en gräsmatta, staket och utemöbler, perfekt plats för ett nytt tralldäck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tänkte ge mig på det här med att bygga tralldäck på framsidan av vårt radhus. Tröttnat på leråkern och den underbara mossan som äter upp gräsmattan... ungefär 25 kvm. Lerig gräsmatta framför ett rött radhus med en trädgårdsmöbelgrupp och stenplattor, potentiell plats för nytt tralldäck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Radhusets framsida med gräsyta och mossa, staket och utemöbler, innan bygge av tralldäck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har aldrig gjort nåt sånt här tidigare. Så undrar hur ni hade gjort. Grävt upp och fyllt med grus eller byggt trallen på stenplattor? Tar alla tips jag kan få :)
 
Ska du bygga det lågt måste du ta bort jorden. Annars kommer det växa upp genom trallen.

Sen avjämar du med grus så du kan lägga plattor.
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
surris
Ska det göras "rätt" så ska du gräva bort all matjord-lägga duk-grus-plattor och sen kan du börja med stommen och golvet.
Jämna av allt så det är i våg med såklart.
 
H huggan skrev:
Ska du bygga det lågt måste du ta bort jorden. Annars kommer det växa upp genom trallen.

Sen avjämar du med grus så du kan lägga plattor.
Hur djupt behöver jag gräva, 10-15 cm?
 
surris
The Caper The Caper skrev:
Hur djupt behöver jag gräva, 10-15 cm?
Går inte svara på :) det är väldigt olika så det upptäcker du när du börjar gräva.
 
Organiskt material ska bort. Men 20 räcker oftast.
 
  • Gilla
The Caper
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.