N naggen skrev:
Det var längesen jag hade Apple TV.
Men innebär det att jag kan ladda ner Telia play appen och sköta allt därifrån då?

fungerar med all versioner av Apple TV?
Om jag ska köpa en på Blocket menar jag...
4 eller 5e generationen ska du ha. Där kan man ladda hem appar, bl a Telia Play.
 
T TechChad skrev:
Man kan ju skaffa en Android Smart Box på nätet. Köper man en som inte är har Android TV utan "vanligt" Android så kan man köra nästan alla appar som finns till telefonen direkt i den.

Det som är viktigt dock för Telia Play är att boxen inte är rootad (vilket många kines burkar är när man köper dom). För annars så kommer du inte kunna kolla på just Telia Play pga licenser.

Kör själv med sådan box som enda lösning och det funkar prima!
Vad innebär det att boxen är rootad?
 
T
A ansgar46 skrev:
Vad innebär det att boxen är rootad?
Att man har låst upp "adminkontot" typ...
Det gör att man kan installera precis vad man vill och manipulera operativsystemet.
Nackdelen är att DRM skyddat innehåll (som tex vissa streamingtjänster) inte tycker om att enheten är rootad, vilket gör att sådant innehåll inte kan visas på enheten.
 
T
MathiasS MathiasS skrev:
Verkar som att det precis nyligen finns stöd för Android TV, så baserat på detta ska en chromecast med googleTV fungera.

[länk]
Precis, appen har kommit ut som publik beta. Så då ska du ju kunna köra Telia Play+ direkt i din Andoid TV.
Så har/ skaffar du dig en smart TV som har Android TV så ska inget annat behövas.
Har du inte en smart tv med Android TV så kan du nu också köra med den senaste chromecasten då den också kör Android TV som operativsystem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.