Sektionsskuren bild av en vit innerdörr med synlig fururam och spånskiva, modell Swedoor Purity.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tvärsnitt av en vit Swedoor Unique 01L innerdörr med spånskiva och fururam.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kikar på att byta ut dörrarna till massiva varianter. Känns det inte som att spåndelen är den svaga länken? Varför ska man välja en med Furu-ram?
 
Furu har en större E-modul än MDF så dörren blir styvare. Sen vet jag inte om det märks vid vanlig användning. En i mitt tycke viktigare skillnad på de modellerna du visar är att den billigare är folierad och den dyrare lackad.
 
  • Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
S Snappahaneklanen skrev:
Furu har en större E-modul än MDF så dörren blir styvare. Sen vet jag inte om det märks vid vanlig användning. En i mitt tycke viktigare skillnad på de modellerna du visar är att den billigare är folierad och den dyrare lackad.
Aha ja det är nog tveksamt.


Lackad! Det hade jag helt missat, det är nog betydligt trevligare med lackad yta. (y)
 
Så som Snappahaneklanen säger, den dyrare är lackad, samt jag upplever att skruvarna i gångjärnen sitter bättre på den.
Kan iofs vara att ungarnas rum som har den folierade hanteras mindre varsamt.
 
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Så som Snappahaneklanen säger, den dyrare är lackad, samt jag upplever att skruvarna i gångjärnen sitter bättre på den.
Kan iofs vara att ungarnas rum som har den folierade hanteras mindre varsamt.
Så är det med barn, vi ska ha till tre sovrum, varav två är barnrum. Så det är en bra aspekt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.