Har Telia play här hemma där vi bor.
Smidigt att kolla på massa olika program.

i sommarstugan ska vi installera fiber så vi kommer då ha Wi-Fi som vi inte haft tidigare.

Jag skulle helst vilja ha en Smart TV där Med stöd för Telia Play appen.
Men det verkar inte finnas? Ser isf att Samsung inte har stöd för den?

Hur gör man annars?
Jag antar att det går med att köra en chromecast på tvn så får man styra allt från Telia play appen i ipaden och ”casta”?
Men det hade varit skönt med ett enklare sätt
 
T
Man kan ju skaffa en Android Smart Box på nätet. Köper man en som inte är har Android TV utan "vanligt" Android så kan man köra nästan alla appar som finns till telefonen direkt i den.

Det som är viktigt dock för Telia Play är att boxen inte är rootad (vilket många kines burkar är när man köper dom). För annars så kommer du inte kunna kolla på just Telia Play pga licenser.

Kör själv med sådan box som enda lösning och det funkar prima!
 
T
Hojte Hojte skrev:
Annars kan du köra nya chromecast med Google tv, så blir det som en liten box med fjärrkontroll (y)
[länk]
Inte släppt i Sverige än men vissa säljare har importerat
Hur funkar denna tro med dom program som enligt licens inte får castas tro :thinking:
 
T TechChad skrev:
Hur funkar denna tro med dom program som enligt licens inte får castas tro :thinking:
Iom man inte castar programmen så bör det väl fungera? Är ju appar man laddar ner till chromecasten. Men finns det grejer som inte syns där då? För att dom inte får castas?
 
Telia play finns till Apple-tv.
 
T
Hojte Hojte skrev:
Iom man inte castar programmen så bör det väl fungera? Är ju appar man laddar ner till chromecasten. Men finns det grejer som inte syns där då? För att dom inte får castas?
Telia appen funkar inte på rootade enheter pga licens.
Comhem appen har program som inte kan castas och att man inte kunde spola i vissa live visningar. Det kan dock ha ändrats då jag inte kört med casten på ett tag..

Sen dom stora streamingtjänsterna har aldrig varit några problem att casta.
 
Tack för tips!

Apple TV känns lite dyrt för några veckor per år i sommarstuga om jag ska vara ärlig.

Men nya chromecasten där kanske är intressant.
Står inte någonstans om det passar med Telia play dock
 
Köp en Apple TV på blocket.
 
Apple TV. Är man bara där några dagar om året så vill man att det ska funka när man väl är där.
 
  • Gilla
Hasse C
  • Laddar…
Vi kör Apple TV ifritidshuset. Fungerar bra. En gammal Spple TV på blocket kostar inte många kronor.
 
Jag kör Telias app i telefonen och castar den till chromecasten eller cast-kompatibel TV.
 
Det var längesen jag hade Apple TV.
Men innebär det att jag kan ladda ner Telia play appen och sköta allt därifrån då?

fungerar med all versioner av Apple TV?
Om jag ska köpa en på Blocket menar jag...
 
T
N naggen skrev:
Det var längesen jag hade Apple TV.
Men innebär det att jag kan ladda ner Telia play appen och sköta allt därifrån då?

fungerar med all versioner av Apple TV?
Om jag ska köpa en på Blocket menar jag...

Nej, vet att på dom rokgit gamla kan manninte installera appar. Men vart gränsen går vet säkert någon annan som röedrar apple (som jag intw gör...)

Men vill man vara på säkra sidan så kan man ju kolla så att den int eär med i denna lista:
https://support.apple.com/en-us/HT201624
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.