A
Hej,

ska man ha fogmassa eller mjukfog mellan klinker och golv? Är det nått mer speciellt man bör tänka på? Ska sockelbitarna vara i nån viss längd för att passa in på fogarna på själva golvet? Brukar man gera innerhörnen?
 
Är det våtrum skall det bara vara fog, annars kan du köra med mjukfog om du vill. Självklart skall fogarna möta golvets fogar. Innerdörr hade jag inte gerat, men ytterdörr blir mycket snyggare gerade.
 
Kör så fogarna följer golvet upp på vägg om du lagt golvet så.
 
A
Det gäller entréhallen, inte ett våtrum.

Ok, jag lägger fogarna så de följer golvet.
Jag gerar inte innerhörn.

kan jag verkligen köra fogmassa? Har en känsla av att det rinner. Har mjukfog i samma kulör. Bör jag använda detta till fogarna då? Och mellan golv och sockel aka det också vara mjukfog?
 
A
Behöver jag tänka på nått speciellt när jag gerar innerhörn? Tänker att fixet kommer skjuta ut bitarna lite?
 
Vanlig fog går bra, den ska inte va så lös att den rinner. Sen gera innerhörn är inte nödvändigt om man inte vill.
 
A
Tack för svar. Då kör jag fogmassa mellan sockel och klinker också
 
Larsa Larsa skrev:
Är det våtrum skall det bara vara fog, annars kan du köra med mjukfog om du vill. Självklart skall fogarna möta golvets fogar. Innerdörr hade jag inte gerat, men ytterdörr blir mycket snyggare gerade.
Innerhörn/ytterhörn skulle det ju stå :crysmile:
 
A
Larsa Larsa skrev:
Innerhörn/ytterhörn skulle det ju stå :crysmile:
jag fattade :) tack för hjälpen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.