De gamla elementen är 400v på tre ledare och de nya har en platt handske för fem ledare. Hur löser man det på smidigaste sättet? Jag har inte kollat inuti elementen ifall det står något då det inte är så bråttom med att byta dem då det är från direktverkande till oljeelement mest för att få enhetligt utseende hemma...
 
Den platta "handsken" passar i den anslutningsdosa som följer med elementet, där brukar det även finnas att kopplingschema.
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Det är mycket möjligt att det är normalfallet, men det är frågan om element som är överblivna från en renovering för ett antal år sedan hos min mor så jag är glad att jag hittade väggfästena till dem åtminstone...
Jag trodde att det var en slags standardiserade elementuttag. Sedan tur hade jag tydligen inte då, eller?
 
Nej, tyvärr. Du får väl vända dig till tillverkaren och få ett kopplingsschema och du kanske även kan få inkopplingsboxar, som man ska ha.
 
E
Kolla upp fabrikat och modell på elementen. För LVI går det att köpa kopplingsdosan separat som reservdel, det kanske går på fler fabrikat.
 
Det är LVI...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.