Lyckhem ligger söder om E18 på kanalsidan / andra sidan om 252 i förhållande till Sörstafors. Lyckhem har dessutom en fördel som Sörstafors ej har, träd runt området.

Trafikverket har mätt ljudet runt om i området. I mitt kvarter och det närmare E18 är ljudet försumbart. Trafikverket ska bygga om E18 till 2-filig motorväg då kommer hälften av trafiken hamna än längre bort (byggs norr om befintlig väg).

Kom och lyssna vet jag. Under vintern låter det som mest (inga löv samt dubbdäck), ändå låter det inget på tomten. Välkommen!
 
Redigerat:
  • Gilla
peterlarsen
  • Laddar…
Är det Ekvägen 18 ?

//AA
 
  • Gilla
Villa vista
  • Laddar…
Ibland kan man deppa över att man inte är yngre...
 
Vill inte vara för privat men mr/mrs X köpte för
2-2,5 milj. 500m från dig för mindre än ett halvår sedan.. hittade/anlitade du mäklare när du var in på OK/q8 ?

Skicka hemnet annons
 
  • Wow
El-Löken66
  • Laddar…
Jag var och tittade på huset lite snabbt igår.
Kan nog bättre beskrivas som en tomt med ett rivnings objekt.

inte för att vara elak, utan för er information.

//AA
 
Inredningen är nedriven på undervåningen. Jag säljer en sjötomt. Stugan (inte villa) behöver fixas om man ska bo där å vill ha kvar den. Kommunalt VA, Mälarenergi el, fiber vid tomtgränsen. 70 kvm officiellt, isolerar man övervåningen så i princip det dubbla. Hade tänkt göra det och öppna upp hela vägen upp i nock. Därför är det mycket isolering i huset. Hade även tänkt avlasta grunden genom att isolera torpargrunden med markisolering (Finns avlopp klart under) och lägga bottenvåningen direkt på marken (halva vikten på grunden försvinner). Vad mer? Jo, 30 liter färg finns till fasad, fönster, dörrar, vindskivor. Det finns två dörrar x-tra om man vill ha samt en massa takplåt och annat material på tomten.
 
S saiter skrev:
Jag var och tittade på huset lite snabbt igår.
Kan nog bättre beskrivas som en tomt med ett rivnings objekt.

inte för att vara elak, utan för er information.

//AA
Oavsett byggnad eller inte så tycker jag 735k låter billigt för en sjötomt som ligger drygt en timme från Sthlm. Särskilt med tanke på att det låter som att man kan ta sig till Mälaren på vattnet från tomten.
 
Det högsta budet för att ta över allt rakt av utan att jag behöver göra något över huvud taget är 650.000:- (inkl. friskrivning)
 
Strömsholms kanal var tidigare Sveriges näst största transportled. Här gick transporterna av malm, färg och skog till Stockholm från Bergslagen på den tiden.
Faktum är att det var strax nedströms från fastigheten som Birger Jarl slog ned upproret som gjorde att han kunde grunda Stockholm som kungariket Sveriges huvudstad.
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
Mitt intryck ~

värdera med mäklare å sälj .. in på booli å slå på grannarnas hus dom sålt för .. när du har gjort det då är du nästan i mål

( sälj tips ~ Spelar mindre roll om självaste gustav vasa bott i kåken om du inte har fungerande toa )
 
  • Haha
El-Löken66
  • Laddar…
Fler efterfrågade bilder
Träbrygga som sträcker sig ut i en spegelblank sjö med skogsreflektioner i vattnet vid skymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal träbrygga vid vatten med löv på marken och träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två personer simmar i en stilla sjö vid en brygga omgiven av trädbeklädd natur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Motorbåt med blå kapell vid brygga med personer ombord och person på kajen, sett mellan träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två båtar förtöjda vid flodstrand med träd och grönska i solljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inomhusmiljö med en öppen spis som är tänd och möbler, inklusive en soffa och bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit kakelkamin i ett rum med blommigt tapet, synlig genom brännkammare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kartbild som visar en platsmarkering vid "Fastigheten" och en svart pil som pekar mot "Eskilstuna".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammaldags kök med träskåp och kakel, vedspis, matbord och olika köksredskap före renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammalt kök med vedspis, spisfläkt, rutigt golv och mönstrad tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eftermiddag vid en stilla sjö med spegelblank yta och två båtar vid kanten omgivna av grönskande träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Stenolofanders och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.