Före CTC 265 och efter Daikin Altherma 3 GEO 10 har installerat ny för den har gått 2 veckor i drift och är nöjd afro.gif
Se bilder... Interiör av en verkstadslokal med äldre grön maskin och öppen dörr till ett andra rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gamla värmesystemet med en CTC 265 panna och en vit varmvattenberedare i ett källarutrymme, innan uppdatering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nytt värmepumpssystem Daikin Altherma installerat i teknikrum med kopparledningar och expansionskärl.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad Daikin Altherma 3 GEO värmepump i teknikrum med brun dörr och brandsläckare på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad värmepump Daikin Altherma 3 GEO i ett renoverat utrymme med vita väggar och radiator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad Daikin Altherma 3 GEO värmepump i ett pannrum med rörkopplingar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
TechChad och 3 till
  • Laddar…
Det var ju ett ordentligt lyft även på rummet, hur lång tid tog allt?
 
A ati skrev:
Det var ju ett ordentligt lyft även på rummet, hur lång tid tog allt?
Tack.
Det var jag rivning själv och renoverat nytt allt som tak, vägg och golv ca 2 månader hinner inte allt för jag jobbar annan utom rörmokare montera in ny bergvärme på 1 dag.
 
H
Brainexpantionskärlet är inte på högsta punkten.
(Vätskan från berget)
 
  • Gilla
Prometheus
  • Laddar…
H H-Thomasson skrev:
Brainexpantionskärlet är inte på högsta punkten.
(Vätskan från berget)
Borde det vara?
 
Precis som H-Thomasson skriver så sitter kärlet för lågt risk att det ansamlas luft i Brinerören som går närmast taket :(. Synd för annars var det en grymt fint renovering och installation :love:
 
  • Gilla
lostinsweden
  • Laddar…
H H-Thomasson skrev:
Brainexpantionskärlet är inte på högsta punkten.
(Vätskan från berget)
behövs inte enligt mina bekanta rörmokare. Man spolar rent braineslingan från luft
 
Haara93 Haara93 skrev:
behövs inte enligt mina bekanta rörmokare. Man spolar rent braineslingan från luft
Då kan ju dina rörmockarkompisar berätta hur husägare ska kunna lufta det där om dom har fått in lite luft i systemet om dom tex rengjort filter. Det blir ju inte billigt att ta in en röris för att spola slingan...
 
  • Gilla
H-Thomasson
  • Laddar…
V Vector skrev:
Då kan ju dina rörmockarkompisar berätta hur husägare ska kunna lufta det där om dom har fått in lite luft i systemet om dom tex rengjort filter. Det blir ju inte billigt att ta in en röris för att spola slingan...
Hur får du in luft i en trycksatt Tät slinga som?
 
Den slingan är inte trycksatt, då har man ett expansionskärl (slutet)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.