Rickard.
Den är bara 2.4m lång, massor med onödiga skarvar.
 
  • Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
Som sagt: Korta bitar.
Dessutom är det vad jag kan se inte billigare än på bygghandlarna. Sist jag köpte betalade jag 27kr/meter, och då är det bra grejer.
 
Byggmax har för 22,50/m. 5,4m långa
 
Hmm, bra input, behöver typ 4 med längd på 5-8 meter å sällan någon under 3 meter!

Såg nu att Byggmax har 5 meterslängder men lyckas inte googla upp så långa på varken Hornbach eller Bauhaus?

Finns det ens 8 meters att få tag på?? :-O
 
B beemwepaouer skrev:
Hmm, bra input, behöver typ 4 med längd på 5-8 meter å sällan någon under 3 meter!

Såg nu att Byggmax har 5 meterslängder men lyckas inte googla upp så långa på varken Hornbach eller Bauhaus?

Finns det ens 8 meters att få tag på?? :-O
Rent teoretiskt skulle det säkert gå att specialbeställa, men det kommer kosta betydligt mer än vad du vill betala :)
4.20 eller 5.40 är vad du får. Det kan säkert variera lite vad byggladorna har hemma för stunden. Jag hade inte lagt någon jätteenergi på att hitta längsta möjliga, du sparar på sin höjd någon enstaka skarv (men det blir istället jobbigare att transportera)
 
Har kört med Biltemas golvlist, funkar, det är ju ingen byggnadsdetaljer som kräver så mycket. Deras fönsterbrädor bågnar dock så dessa rekommenderas inte. Om man inte behöver jaga varje krona köp hos riktig byggvaruhus.
 
Det är inte sämre kvalité men som sagt korta bitar, vilket inte är fel ibland såklart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.