Eurons vara eller inte vara har inte att göra med kursen och gällande spådomar så var det ett "kanske" och det var inte antytt det skulle hända omedelbart, brexit har inte börjat ännu. Detta är något vi får sia om flera år. Men så länge de fattiga blir fattigare och perfierin lider så desto mera blir missnöjespartierna starkare och det resulterar i stolliga saker som brexit.
 
  • Gilla
heimlaga
  • Laddar…
klaskarlsson skrev:
Det finns som jag ser det två vägar detta tar:
1. Brexit går smidigt
2. Det knorrar rejält

Knorrar det så kommer marknaderna vara turbulenta ett tag framöver (kombinera det med USAs primärval och ev en Trumpen president - brrrr).
Går det smidigt så kan fler länder ställa sigi kö för utträde. Resultatet blir då ett försvagat EU, vilket kanske initalt för staterna inte ger så stora effekter, men världspolitiskt betyder det att rodret hamnar mellan Usa, Kina och Ryssland...Eu-länderna (då Europas länder) kommer få ställa sig en och en och ha åsikter och inte alls ha lika mkt inflytande...

/K
You_dont_say-.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Stockholmsbörsen står idag någon procent högre än den gjorde före Brexit-raset. Den som skyndade sig att sälja på botten där har tappat runt 10% av sina pengar.
 
Jag passade på att köpa på mig aktier för större summor vid brexit-måndagen 27/6. Nu ett par veckor senare ligger jag +10% och har börjat ta hem vinsterna och inväntar nästa tillfälle med rabatt.
 
Redigerat:
  • Gilla
F_man och 1 till
  • Laddar…
mg765 skrev:
Jag passade på att köpa på mig aktier för större summor vid brexit-måndagen 27/6. Nu ett par veckor senare ligger jag +10% och har börjat ta hem vinsterna och inväntar nästa tillfälle med rabatt.
Ja i oktober lär det blir läge när amerikanska presidentvalet skall avgöras/blir avgjort.
 
  • Gilla
mg765
  • Laddar…
Mikael_L
Och nu när Brexit, så här nästan 4 år senare, verkar vara klart...
Idag har väl parlamentet och drottningen godkänt och alla papper är undertecknade och några hyfsade halvprovisoriska handelsavtal, och tullavtal och andra avtal är väl också på plats.

Så nu kan väl engelsmännen börja fundera på en folkomröstning att gå med i EU. :rofl: :crysmile:
 
Redigerat:
Bättre börs i Stockholm än London sedan halvårskiftet 2016, +65% vs +16%.
Aktiediagram för FTSE 100 som visar kursutveckling över 10 år med nedgång på 1,45% den dagen.
Linjediagram som visar OMX Stockholmsbörsens positiva prestanda över tid till och med december 2020.
 
C
Congratulations, people of Britain, to your greatest achievement, at least since Magna Charta!
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Och nu när Brexit, så här nästan 4 år senare, verkar vara klart...
Idag har väl parlamentet och drottningen godkänt och alla papper är undertecknade och några hyfsade halvprovisoriska handelsavtal, och tullavtal och andra avtal är väl också på plats.

Så nu kan väl engelsmännen börja fundera på en folkomröstning att gå med i EU. :rofl: :crysmile:
Först får de väl upptäcka problemet med att Scotland vill vara kvar..

Intressant dock att man inte hört så mycket om gränsen mot Irland på det senaste.... Den var ju ett stort problem för några år sen, men nu har det ju mest varit fiske som framställts som huvudfrågan...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.