Kul ide med daz poesi... :D

Själv är jag lite osams med magnetpoesiidén sedan jag inför en enkel avtorning tillbringat en alldeles för lång-lång-lång stund med att plocka bort dikterna från dotterns kylskåp. Men okej kul var det att läsa... ;)
 
Magnetfärgen är till för att målas över med en annan färg så det var en bra ide med badrum tycker jag.Själv målade jag skafferidörren i köket med kritfärg så nu har jag en gigantisk inköpslista att ha med till affären ;)
 
En fråga i en gammal tråd:
Kan man först måla några lager magnet färg och sen binda ytan med skoltavle färg?
Vore rätt praktiskt att både kunna fästa upp lappar och skriva komihåg listor
 
Jag har nyligen gjort en egen magnettavla, eftersom jag inte kunde hitta någon med det måttet jag ville ha!, köpte en masonitskiva och målade med magnetfärg 3 lager, sen strök jag 2 lager med svart hobbyfärg över. Jag kan bara säga efter egen erfarenhet, men mina magneter sitter inte speciellt bra, går jag förbi med dammsugaren blåser allt ner från tavlan!!!!

:(

mOh
 
MoH: vilket märke använde du?

jureit: samma sak till dig?

Någon som använt Beckers Magnetic?

Funderar på att måla en del av en pelar i vårt hemmakontor med magnetfärgen och sen måla över den med vanlig färg över så att det bli enhetligt med övriga rummet.
 
Vi skall skaffa en plåt att sätta som täcksida på ett av högskåpen i köket. Har en förkärlek till magneter och små lappar.....Plåtkillen fixar en till oss....
 
Tja...Vet faktsikt inte det idag..... :-/
 
jureit skrev:
Det är ju rackarns mycket enklare.

Fäster griffelfärg på plåt?
Det finns bra grundfärg som biter, tex Caparol Capalack Unigrund. Den kan du sedan måla vad du vill på. Biter på glas, klinker, alu etc. :D
 
Magnetfärgen måste läggas på VÄLDIGT tjockt för att få bra hugg i magneten.
 
lindis skrev:
Ska man använda pensel eller roller?

/Linda
Färgen är seg att pensla ut, blir lätt stripigt. Använd en liten roller, elementroller, med kort lugg, så kallad filtroller, 10 cm bred.
 
Är det någon som har testat om det funkar att tapetsera över magnetfärg?
 
Michailoff skrev:
Det finns bra grundfärg som biter, tex Caparol Capalack Unigrund. Den kan du sedan måla vad du vill på. Biter på glas, klinker, alu etc. :D
Michailoff, var hittar man den färgen? Min lokala färghandlare har inte hört talas om den. Vad är den baserat på?
Tack på förhand,

C.
 
Chaja skrev:
Är det någon som har testat om det funkar att tapetsera över magnetfärg?
Spontant låter det som en kul ide.

Magnetkraften borde inte påverkas så väldigt mycket av att vara täckt av papper.

Fast tapeten måste nog vara tålig, färgäkta och starkt limmat så man inte drar med sig den när man flyttar runt på sina magnetpluppar.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.