Alfredo Alfredo skrev:
"De flesta" och "ganska hårt" :surprised::thinking::surprised::thinking: Vad kommer du åt för intressant information som inte jag hittar? Eller är det måhända ett fall av "genom sig själv känner man andra"? ;);)

Skål, från en åtminstone för stunden spiknykter Alfredo! Men som Sven Melanders Berra sa, "det kan ju ordna upp sig" :beer:
Jag höll på att säga att jag också är nykter, men kom på att jag tog en öl till middagen tidigare.

Jag har ändå varit i byggbranschen i ganska många år, så det var väl en blandning av erfarenhet och ironi;)
 
Staffans2000
Alfredo Alfredo skrev:
"De flesta" och "ganska hårt"
Det stämmer bra, det. Jag blir autoutloggad om promillehalten understiger 0,8.

Schtaffan
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Jag blir autoutloggad om promillehalten understiger 0,8.
Var det ett dyrt tillägg?:surprised: Går det att konfigurera om så att promillehalten i stället höjs med automatik?:thinking:
 
Staffans2000
Alfredo Alfredo skrev:
Var det ett dyrt tillägg?:surprised: Går det att konfigurera om så att promillehalten i stället höjs med automatik?:thinking:
Nej. Försöker jag trixa, skjuts en giftampull in i min hals. Fungerar som en fjärrstyrd fotboja. Kolla in Byggahus shop. Den säljs där.

Staffan
 
  • Haha
JA”Snabbe”
  • Laddar…
Efter denna tråd om asbest (igen) vill jag kasta mig in i den med följande som är lika aktuell när det gäller asbest som delvis också Corona-skräcken.
En person som jag alltid gillat, före detta president i USA, Franklin Delano Roosevelt, sa följande under sitt tal då han tillträdde:

"So, first of all, let me assert my firm belief that the only thing we have to fear is...fear itself — nameless, unreasoning, unjustified terror which paralyzes needed efforts "

Är så klockrent!
 
Jag tänkte ju att asbest är något som är högst aktuellt att prata om när det gäller husbyggen/husfix, så fel jag hade.:thinking::geek:
Jag sökte på forumet innan jag skrev men kunde ju inte hitta svaret på exakt min fråga. :)
 
S _Smurf_ skrev:
Jag tänkte ju att asbest är något som är högst aktuellt att prata om när det gäller husbyggen/husfix, så fel jag hade.:thinking::geek:
Jag sökte på forumet innan jag skrev men kunde ju inte hitta svaret på exakt min fråga. :)
Asbest i ett begagnat hus är en ytterst liten risk, snarare försumbar. Troligen är risken att få ett fiskben i halsen större än att få bestående men av att renovera ett hus och utsättas för skadliga nivåer av asbestfibrer.
Men söker man på nätet så är allt farligt, ja hela livet är farligt för slutningen så dör man förr eller senare. Men inte av att renovera ett hus och skära bort lite våtrumstapet. Men däremot kan oro för allt man läser sänka livskvaliteten.
 
  • Gilla
JanneJanne123 och 1 till
  • Laddar…
S _Smurf_ skrev:
Jag tänkte ju att asbest är något som är högst aktuellt att prata om när det gäller husbyggen/husfix, så fel jag hade.:thinking::geek:
Jag sökte på forumet innan jag skrev men kunde ju inte hitta svaret på exakt min fråga. :)
så hur gick det nu? Vad sade analys-provet?
 
  • Gilla
_Smurf_
  • Laddar…
H hullan skrev:
så hur gick det nu? Vad sade analys-provet?
Det var ingen asbest i det jag skickade in. Jätteskönt. Men jag kom på efter att vi inte kollade den andra våtrumstapeten som satt på ett område i duschen, det var två olika och jag skickade bara in den som maken skurit i. Och vi har inte kollat golvet. Så tills vidare kommer vi inte att helrenovera, det får räcka med att maken har målat vitt, sätta in ett badkar samt eventuellt byta toaletten. Vi har en bidé också som vi egentligen vill ta bort, får se hur vi gör. :)
 
  • Haha
Juulis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.