Om du vill se ifall det bara är relät innan du beställer något så går det att löda dit trådar och koppla till vilket som helst 12V-relä som tål strömmen. Om du skulle ha något 12V-relä liggande så kan du på det viset snabbt få svar på om det är mer som är trasigt.
 
A
J j-o75 skrev:
Den risken finns ju, men jag hittar inte kretskortet som reservdel och inte heller det reläet på någon sida med kortare leveranstid än en månad.
har du kolla om komplett kretskort mha PNC på electrolux.se?
 
electroluxaren skrev:
har du kolla om komplett kretskort mha PNC på electrolux.se?
Nej det verkar inte som att det finns. Jag sökte på både nummer och ordet kretskort, men hittade inget som verkade passa.
 
A Avemo skrev:
Om du vill se ifall det bara är relät innan du beställer något så går det att löda dit trådar och koppla till vilket som helst 12V-relä som tål strömmen. Om du skulle ha något 12V-relä liggande så kan du på det viset snabbt få svar på om det är mer som är trasigt.
Bra ide, det finns kanske något sådant i närheten.
 
electroluxaren skrev:
Vill du nödvändigtvis inte ha Kina tillverkade igen så skulle jag välja detta och byta samtliga.
[länk]

i såväl diskmaskiner som övriga hushållsmaskiner fungerar omron-reläerna men inte de från PRC längre.
Det är en fördel om do inte kommer från kina! Passar detta direkt i det andra?
 
electroluxaren skrev:
Vill du nödvändigtvis inte ha Kina tillverkade igen så skulle jag välja detta och byta samtliga.
[länk]

i såväl diskmaskiner som övriga hushållsmaskiner fungerar omron-reläerna men inte de från PRC längre.
Dom var inte blyga på tillägsavgifter på elfa i alla fall!
 
  • Skärmdump av en kassasida som visar en delsumma på 41,80 SEK, fraktkostnad på 133,00 SEK, skatt på 43,70 SEK och totalt 218,50 SEK.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J j-o75 skrev:
Det är en fördel om do inte kommer från kina! Passar detta direkt i det andra?
Det finns datablad att hitta på Elfa
https://www.elfa.se/Web/Downloads/71/45/03707145.pdf
Där framgår benplaceringen. Sedan kan du antingen mäta på kretskortet eller leta reda på datablad för det gamla reläet för att bli säker på om det passar. Tänk på att kontrollera inte bara benens inbördes placering utan även att funktionerna sitter på samma ben.
 
J j-o75 skrev:
Dom var inte blyga på tillägsavgifter på elfa i alla fall!
Det går inte att byta till ett billigare fraktalternativ?
 
A
J j-o75 skrev:
Dom var inte blyga på tillägsavgifter på elfa i alla fall!
köp tre så slås frakten ut på fler...
 
  • Gilla
j-o75
  • Laddar…
A
electroluxaren skrev:
har du kolla om komplett kretskort mha PNC på electrolux.se?
vad har du för pnc?
 
electroluxaren skrev:
vad har du för pnc?
949 592 461 00
 
A
Den har utgått!
 
electroluxaren skrev:
Den har utgått!
Ja det är ju typiskt, men å andra sidan hade väl ett kretskort kostat mer än vad den är värd. En liknande häll är ju trots allt inte jättedyr.
 
A
Ja de låg väl runt 2.000.-
 
electroluxaren skrev:
Ja de låg väl runt 2.000.-
Det var nog något sånt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.