Staffans2000
S _Smurf_ skrev:
Hur menar du då?
Jag gissar!

Alla sätt att använda pengarna på, är bättre än att betala för en onödig analys.

Staffan
 
  • Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Jag gissar!

Alla sätt att använda pengarna på, är bättre än att betala för en onödig analys.

Staffan
Korrekt gissning! (y)
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Alla sätt att använda pengarna på, är bättre än att betala för en onödig analys.
Eller kanske att ett bidrag till barncancerfonden gör större nytta i kampen mot cancer än en asbestanalys?
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Jag undrar bara varför en asbestanalys skulle vara onödig för något som vill veta om det finns asbest?
 
S _Smurf_ skrev:
Jag undrar bara varför en asbestanalys skulle vara onödig för något som vill veta om det finns asbest?
Det är inte lönt qtt göra en analys när man redan gjort jobbet. Som att sätta plåster på ett läkt sår.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
S _Smurf_ skrev:
Jag undrar bara varför en asbestanalys skulle vara onödig för något som vill veta om det finns asbest?
Är man orolig inför kommande arbetsmoment och vill anpassa dessa utifrån eventuell asbestförekomst är det absolut inte onödigt.

Har man redan jobbat klart kan en analys inte påverka något konkret utan bara känslan av oro, detta i båda riktningarna beroende på resultatet.
 
  • Gilla
_Smurf_
  • Laddar…
Jag tycker iallafall att det är bra att veta ifall vi framöver bestämmer oss för att helrenovera. Då måste vi dock skicka även golvet på analys.
 
T
Du har väl inte rört bitarna? Vet folk som har dött av att bara titta på material som man trodde kunde ha asbest i sig.
 
  • Haha
  • Gilla
Xaktly och 3 till
  • Laddar…
Kul forum det här.
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
S _Smurf_ skrev:
Kul forum det här.
Mina smileys kom inte med tydligen.
 
T
S _Smurf_ skrev:
Mina smileys kom inte med tydligen.
Inte mina heller, glömmer alltid bort att det är bara byggahus.se egna smilies som funkar:p
 
S _Smurf_ skrev:
Kul forum det här.
Det är inget personligt.
Det är bara det att det är ett byggforum, så på lediga dagar groggar de flesta ganska hårt.
Sen så är det även så att det dagligen dyker upp en handfull nya användare som läst massa dumt om asbest på nätet. Det kan tendera att bli ganska långdraget när 60% av de nya trådarna handlar om just det här.
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
S _Smurf_ skrev:
Kul forum det här.
Det är kul här! Och oftast en väldig hjälpsamhet!

Så låt inte erfarenheten från att du hade oturen att komma in med forumets kanske mest infekterade ämne, ja efter Ahlsells prislistor då, avskräcka dig. Har du inte sett det redan så lovar jag att det finns massvis att hämta här, både genom att bara läsa men även genom all den konkreta, kunniga och helt gratis hjälp som finns att få här!
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
C C.Lundin skrev:
så på lediga dagar groggar de flesta ganska hårt.
"De flesta" och "ganska hårt" :surprised::thinking::surprised::thinking: Vad kommer du åt för intressant information som inte jag hittar? Eller är det måhända ett fall av "genom sig själv känner man andra"? ;);)

Skål, från en åtminstone för stunden spiknykter Alfredo! Men som Sven Melanders Berra sa, "det kan ju ordna upp sig" :beer:
 
  • Älska
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Alfredo Alfredo skrev:
Det är kul här! Och oftast en väldig hjälpsamhet!

Så låt inte erfarenheten från att du hade oturen att komma in med forumets kanske mest infekterade ämne, ja efter Ahlsells prislistor då, avskräcka dig. Har du inte sett det redan så lovar jag att det finns massvis att hämta här, både genom att bara läsa men även genom all den konkreta, kunniga och helt gratis hjälp som finns att få här!
MEN STÄLL FÖR GUDS SKULL INGA FRÅGOR I ELFORUMET. FÖR DÅ FÅR DU TRE TUSEN SIDOR PARAGRAFER I HUVUDET.:D

Staffan
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
JA”Snabbe” och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.