Jag vet att det finns några trådar i ämnet, men jag har inte riktigt hittat svaret.
I alla fall så är en platta ur funktion så jag delade på hällen och tänke beställa en ny platta helt enkelt. men för säkerhets skulle så mätte jag spänningen mellan kontakterna på plattan när den är påslagen och det visar sig att den är noll till skillnad från dom andra plattorna. Är det någpt annat fel så eller blir det så om det är vel på plattan? Bara så att jag inte köper en i onödan.
 
  • Demonterad spishäll med en öppen topp, synliga kokplattor och en skruvmejsel, mot en kaklad vägg och över en låda med verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
okey jag hade nog inte öppnat den med glaset nedåt

om du inte får fram spänning till plattan så är det kretskortet!
 
electroluxaren skrev:
okey jag hade nog inte öppnat den med glaset nedåt

om du inte får fram spänning till plattan så är det kretskortet!
Jag skall göra det nästa gång, men detta var första gången!!
Jag var ltie rädd för det faktiskt, men går dom att köpa lösa?
 
Har nog hittat problemet, ett relä ser bränt ut.
 
  • Elreläer monterade på en vit distributionsplint, ett av reläerna med synliga brännskador.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
A
ja där ser man det ser ju rökt ut
 
electroluxaren skrev:
ja där ser man det ser ju rökt ut
Hoppas att det går att få tag i ett sånt.
 
Få tag på ett relä borde vara relativt enkelt. Ser ut som ett vanligt kretskorts-relä.
Kanske kan finnas på till exempel conrad.se

Kan vara smart att mäta upp om relät får någon signal innan. Möjligt att någonting annat har förstört relät.
 
G GustavGBG skrev:
Få tag på ett relä borde vara relativt enkelt. Ser ut som ett vanligt kretskorts-relä.
Kanske kan finnas på till exempel conrad.se

Kan vara smart att mäta upp om relät får någon signal innan. Möjligt att någonting annat har förstört relät.
Den risken finns ju, men jag hittar inte kretskortet som reservdel och inte heller det reläet på någon sida med kortare leveranstid än en månad.
 
J j-o75 skrev:
Den risken finns ju, men jag hittar inte kretskortet som reservdel och inte heller det reläet på någon sida med kortare leveranstid än en månad.
Har du kollat ebay, olika Amazon och Elfa? Hittade många olika på https://www.ebay.co.uk bland annat denna. Lovar i alla fall lite snabbare leverans än en månad.


Tvärbild på reläer från JQX-115F till försäljning på eBay med priset och leveransinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Alfredo Alfredo skrev:
Har du kollat ebay, olika Amazon och Elfa? Hittade många olika på [länk] bland annat denna. Lovar i alla fall lite snabbare leverans än en månad.


[bild]
Den var ju snabb! Den hittade jag inte när jag letade. tack för det! Jag kollade på elfa och dom verkade inte ha några. Alla andra var väldigt långa leveranstider.
 
Hoppas bara att det är det somär felet och att det inte är något ytterligare fel på kortet.
 
electroluxaren skrev:
jag tror du vill ha 12V spolspänning istf 9V
Ja, jag skulle nog skrivit att jag bara letade efter modellbeteckningen och inte vet om specifikationerna stämmer med dina behov. :oops:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.