Vill gärna höra om någon vet hur man går tillväga om man vill ha betongväggar i badrummet. Bör de behandlas med något för att klara av fukt/väta. Hur känsligt är det? Tips på nån som kan göra sånt snyggt.
Tacksam för tips.
 
C
;D Menar du att det inte är betongväggar där nu, men att du vill sätta dit det? Samt att de skall vara "obehandlade", eller åtminstone se ut så?
 
Idag sitter ett hemskt kakel och bakom det vet jag inte. Men jag vill inte sätta nytt kakel då jag tycker att det är så fint med putsad betong istället.
Jag önskar jag kunde bifoga en bild, men ingen scanner hemma.
Detta är ju inte helt ovanligt, någon borde väl veta.
Jag läste igår lite om betong golv på golvsidan, det är väldigt fint, men ofta så blankpolerat, jag söker en mer "ruff" känsla. ;)
 
[quote author=niptuck link=1140728143/0#2 date=1140816241]Idag sitter ett hemskt kakel och bakom det vet jag inte.
Detta är ju inte helt ovanligt, någon borde väl veta.
/quote]
Om du inte vet vad som finns bakom kakel så går det inte att komma med några råd.
gaia
 
C
OK. Jag tolkar det som att du är ute efter en putsad yta och inte en betongyta (eller är det något speciellt med just putsad betong?). Det borde fungera om du målar den med våtrumsfärg som är godkänd som tätskikt, men det kanske inte var detta du var ute efter?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.