Hej, ska byta ut mina AEG pga att jag har starka Bosch blå batterier hemma och gillar Bosch. så blev en Bosch slagskruvdragare 18V från Amazon GDR 18V-160. Har sedan kollat på vanliga skruvdragare och hittar GSR 18V sedan någon av siffrorna 21/28/55/60 c efter. Vad betyder dessa siffror? Är det någon större skillnad (28 ser platt ut). 60 har ju högst nummer och verkar vara dyrast. Men vad är själva betydelsen?
 
Max vridmoment i Nm.
 
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Max vridmoment i Nm.
Men om jag läser på de som säljer Bosch
GSR 18V-28
”En 18 V skruvdragare med två momentlägen på max 63/28 Nm. ”
 
Hmm...det stämmer ju på de flesta, men inte just den modellen som har 28Nm på ”mjukt” och 55Nm ”hårt”.
 
...men ”tack för inspirationen” att leta runt bland blåa elektriska verktyg. Nu blev det beställt en GSR 12V-35FC att komplettera grovisen med. Varför skall man äta när man köpa elverktyg.?
:rofl:;)
 
  • Gilla
  • Älska
Huzzbutt och 3 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
...men ”tack för inspirationen” att leta runt bland blåa elektriska verktyg. Nu blev det beställt en GSR 12V-35FC att komplettera grovisen med. Varför skall man äta när man köpa elverktyg.?
:rofl:;)
Har föregångaren, använder den till 98% av allt skruvande, bits direkt i utan chuck. (y)
Sen kommer man till de där fallen, då man antingen fått demontera mer eller göra nån fulare lösning, om man inte haft tillgång till tex vinkelchucken men även excentern har kommit till användning.

Tror inte du kommer ångra att du fick dra åt svångremmen lite till i den ofta redan tuffa januarimånaden ;)(y)
 
  • Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
Nu förstår jag varför min vikt ökat den senaste tiden.
 
  • Haha
Johan Gunverth
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Har föregångaren, använder den till 98% av allt skruvande, bits direkt i utan chuck. (y)
Sen kommer man till de där fallen, då man antingen fått demontera mer eller göra nån fulare lösning, om man inte haft tillgång till tex vinkelchucken men även excentern har kommit till användning.

Tror inte du kommer ångra att du fick dra åt svångremmen lite till i den ofta redan tuffa januarimånaden ;)(y)
Jag hade haft funderingar på att skaffa en GSR 18V-60FC som ersättare till min gamla GSR 12VE-2 HD. Mest för att batterier (NiMH) börjar bli svårt att få tag på till denna. Flexclick-systemet är toppen, men dels ser jag ingen egen användning för grovjobb med detta och jag behöver fortfarande en grovmaskin som den gamla. Därav valet på en 12V-35FC. Dessutom rejäl rabatt på denna just nu.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Jag hade haft funderingar på att skaffa en GSR 18V-60FC som ersättare till min gamla GSR 12VE-2 HD. Mest för att batterier (NiMH) börjar bli svårt att få tag på till denna. Flexclick-systemet är toppen, men dels ser jag ingen egen användning för grovjobb med detta och jag behöver fortfarande en grovmaskin som den gamla. Därav valet på en 12V-35FC. Dessutom rejäl rabatt på denna just nu.
Ja min FlexiClic-resa började med 18V varianten, också mycket trevlig och användbar. :ok:
 
Det blir nog en vanlig GSR 18V-55 eller -60C för mig vad det lider. Skall försöka renovera batteripackarna på den gamla innan jag ”ger upp”. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.