Fundera på bygga ut huset och det kan vi bara göra åt ett håll, just där är fjärrvärmen indragen så min fråga är kan jag bygga en grund över ledningarna eller måste jag gräva upp dom och flytta dom det blir ju en rolig mer kostnad isåfall :-/
 
Det verkar ju spontant inte bra att bygga över, men slå en signal till fjärrvärmeleverantören och lyssna!

Har en kompis som murade upp en 2 m hög Lecamur precis över sitt bergvärmehål, hmmmm :surprised:
 
motleycrue skrev:
Fundera på bygga ut huset och det kan vi bara göra åt ett håll, just där är fjärrvärmen indragen så min fråga är kan jag bygga en grund över ledningarna eller måste jag gräva upp dom och flytta dom det blir ju en rolig mer kostnad isåfall :-/
Har du fått bygglov för detta, låter konstigt?
 
motleycrue skrev:
Fundera på bygga ut huset och det kan vi bara göra åt ett håll, just där är fjärrvärmen indragen så min fråga är kan jag bygga en grund över ledningarna eller måste jag gräva upp dom och flytta dom det blir ju en rolig mer kostnad isåfall :-/
Fråga fjärrvärmeleverantören.

Jag TROR det beror på vilken typ av grund du bygger och hur mycket den trycker på ledningarna. Det borde inte behöva vara konstigare än att man gjuter platta på mark rakt över en massa olika ledningar.
 



Ja, på byggnadskontoret har dom ingen aning, så det måste ju vara fjärrvärmeleverantören som bestämmer det. Så konstigt låter det nog inte, tycker inte jag ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.