Hej
799kr för julas pelarborr idag.
Är den värd den pengen?

Kommer användas till små hobbyprojekt här hemma. I dagsläget använder jag en vanlig handhållen borrmaskin
 
Jag köpte en mycket snarlik maskin på 1980-talet och den har utfört mycket småjobb ( fämst i metall men även i trä). Använde den senast igår för att borra småhål. Precisionen med en sådan och möjligheten att ställa borrdjup är ju vida överlägset en handhållen maskin, så min rekommendation är KÖP om du tror dig ha användning för den.
 
Rickard.
Har du läst recensionerna på hemsidan? Julas tycker jag kan vara rätt hjälpsamma även om man såklart måste sålla en del till skillnad från många andra hemsidor där man snarare får passa sig för recensionerna.

Om den är värd pengarna är subjektivt men jag tror säkert den kan underlätta vid en del sorters jobb.

(bara känt och klämt i butik)
 
Jag köpte deras förra version när de hade utförsäljning av den. Mitt exemplar var dessutom demoexemplaret och extra prissänkt (jag tror att jag fick ge 499kr för den).

Jag vet inte om det är ett generellt problem men på mitt ex är chucken ganska glapp i sidled så borrspetsen kan vandra någon millimeter i sidled. De få gånger jag borrar i metall gör jag alltid en markering med en körnare och borrar helst med en liten borr först. Oftast borrar jag i trä och förmarkerar hålet med en pryl. Då blir det oftast tillräckligt bra för mina anspråkslösa behov. (De gånger det inte blir bra beror oftare på handhavandefel än på maskinen. :oops:)

I mitt fall är den definitivt värd priset jag betalade (trots dess svagheter) men jag skulle inte köpa den till fullpris om jag inte var i desperat behov. Hellre spara lite till och köpa Boschs maskin.
 
  • Gilla
Jonasjf
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.