Ritning av en toalett med två dörrar och beteckningen "WC 6.2 m²".
Ni som har en toalett med två dörr, tycker ni det varit några problem eller irritationsmoment? Tänker t ex att man måste låsa två dörrar och att man sen bara låser upp ena dörren på väg ut och då kommer man inte in från det håller. Eller några andra problem som jag inte tänkt på?
 
Du nämnde just båda problemen som jag kan tänka mig med två dörrar. Skulle hellre kört en dörr för att slippa detta, även om man får gå lite längre beroende på vart man befinner sig. Kan inte tänka mig att fördelen med att ha närmare från hela bostaden är värt att behöva låsa och låsa upp två dörrar vid varje toalettbesök.

Ett alternativ är elektroniskt lås som låser/låser upp med en knapp. Det bör finnas system (har diskuterats här tidigare) som hanterar dubbla låsning/upplåsning. Kostar dock några tusen kan jag tänka mig.
 
  • Gilla
Heij83 och 2 till
  • Laddar…
T
Har varit inne på precis den lösningen. Men av platsbrist så blir det nog inte så.

Jag hade då löst det med elslutbleck i båda dörrarna och sedan en knapp vid båda dörrarna. Vid nybyggnad så är det wn försumbar kostnad. Istallayionsmessigt ett par rör rör mellandörrarna.
Material som behövs är 2st strömbrytare och 2st elslutbleck av billigaste typ (då detta är troligen de minst säkerhetskrävande dörrarna som man kan sätta ellås på).
 
  • Gilla
gasell och 1 till
  • Laddar…
Har bott i en lägenhet med sådant badrum en kortare tid. Skulle aldrig bygga så - även om min erfarenhet nog blev "värre" av att vi delade lägenhet och badrum med en släkting till min man som jag inte tidigare träffat. När man gick in så oroade man sig för att man missat att låsa någon dörr; när man gick ut oroade man sig för att man missat att låsa upp den andra dörren...
 
  • Gilla
Alex Holmén och 1 till
  • Laddar…
M muppenx skrev:
Du nämnde just båda problemen som jag kan tänka mig med två dörrar. Skulle hellre kört en dörr för att slippa detta, även om man får gå lite längre beroende på vart man befinner sig. Kan inte tänka mig att fördelen med att ha närmare från hela bostaden är värt att behöva låsa och låsa upp två dörrar vid varje toalettbesök.

Ett alternativ är elektroniskt lås som låser/låser upp med en knapp. Det bör finnas system (har diskuterats här tidigare) som hanterar dubbla låsning/upplåsning. Kostar dock några tusen kan jag tänka mig.
Planritning med mått som visar ett spa, sovrum, och WC, samt markerade platser för skjutdörrar mellan rummen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vill egentligen inte heller ha två dörrar men vill inte blöta ner hallen varje gång vi ska gå från sparummet till badrummet. Tack för tipset med elektroniskt lås, ska kolla med en låsfirma om de kan fixa det.
(De två skjutdörrarna på ritningen ska nog ändras till vanliga dörrar)
 
T TechChad skrev:
Har varit inne på precis den lösningen. Men av platsbrist så blir det nog inte så.

Jag hade då löst det med elslutbleck i båda dörrarna och sedan en knapp vid båda dörrarna. Vid nybyggnad så är det wn försumbar kostnad. Istallayionsmessigt ett par rör rör mellandörrarna.
Material som behövs är 2st strömbrytare och 2st elslutbleck av billigaste typ (då detta är troligen de minst säkerhetskrävande dörrarna som man kan sätta ellås på).
Tack för tipset. Är detta något vanliga låsfirmor erbjuder?
 
Heij83
Jag hade skippat dörren från hallen helt, det är så liten sträcka att gå igenom spa avdelningen för att komma till toa. Två dörrar är bara ett irritationsmoment.
 
  • Gilla
Alex Holmén
  • Laddar…
Heij83 Heij83 skrev:
Jag hade skippat dörren från hallen helt, det är så liten sträcka att gå igenom spa avdelningen för att komma till toa. Två dörrar är bara ett irritationsmoment.
Kommer irritera mig ännu mer att behöva gå till sparummet för att gå till toa. Hoppas nu kunna lösa det smidigt med elektroniska lås
 
  • Gilla
muppenx och 1 till
  • Laddar…
T
A AlexHo skrev:
Tack för tipset. Är detta något vanliga låsfirmor erbjuder?
Det är det absolut sen behöver dom lite hjälp av en elektriker för att få fram 230V till en strömförsörjningen.
Jag kan inte se att detta skulle vara krångligt om man har ytan och möjligheten, tvärtom.

Det som dock kommer bli problemet är att ni vill ha skjutdörr, det lirar inte bra med standard elslutbleck. Så det är risk att det kommer sticka iväg en del i kostnad pga det tyvärr.
 
  • Gilla
Alex Holmén
  • Laddar…
T TechChad skrev:
Det är det absolut sen behöver dom lite hjälp av en elektriker för att få fram 230V till en strömförsörjningen.
Jag kan inte se att detta skulle vara krångligt om man har ytan och möjligheten, tvärtom.

Det som dock kommer bli problemet är att ni vill ha skjutdörr, det lirar inte bra med standard elslutbleck. Så det är risk att det kommer sticka iväg en del i kostnad pga det tyvärr.
Kommer nog ändra till vanliga dörrar. Tack än en gång
 
  • Gilla
TechChad
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.