Hej!
Ska sälja mitt släp men har lite svårt att avgöra ett lämpligt pris. Det är ett Fogelsta L0750u med grindar. Skickar också med vinterdäck på egen fälg. Kärran är från 2017, och nypris verkar ligga runt 19000kr.
 
Ingen som har koll?
 
Lämpligt pris avgör marknaden ;)
Jag skulle ha provat med 15 000
 
Jag hade begärt 15 000:-, om den är i bra skick.
 
Folk verkar betala hur mycket som helst för begagnade släp så sött ett pris strax under nypris och lägg med vinterdäcken...
Då har du lite prutmån.
 
  • Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Vill helst sälja till en granne som är intresserad, och slippa lägga ut den på marknaden, men vill ju inte förolämpa min granne med för högt pris.
 
K Kane skrev:
15k hade jag inte betalat nu, [länk]
Är det samma som mitt, mitt är inte tippbart. Valde inte det billigaste släpet utan det som är snäppet bättre.
 
Fråga grannen, vad han vill betala. Sedan ligger bollen hos dig, om du ska acceptera eller komma med ett motbud.
 
L750U är ju ett stabilare obromsat släp så 15000:- med vinterdäck tycker jag absolut inte är ett överpris.
Sen skulle jag inte vilja betala det själv men det är en annan sak...
 
P-plats P-plats skrev:
L750U är ju ett stabilare obromsat släp så 15000:- med vinterdäck tycker jag absolut inte är ett överpris.
Sen skulle jag inte vilja betala det själv men det är en annan sak...
Men då är det iaf ett pris jag kan framföra med gott samvete, så får han möjligen pruta om han vill. Han har lånat det gratis sen vi köpte det och använt det betydligt mer än vi själva gjort. Men nu när vi flyttar behöver han ett eget.
 
  • Gilla
P-plats
  • Laddar…
P peterlarsen skrev:
Är det samma som mitt, mitt är inte tippbart. Valde inte det billigaste släpet utan det som är snäppet bättre.
Aha, med galler lär du få minst 15k. För nypriset du skrev ovan är väl utan galler?
Bra släpvagnar och båttrailers försvinner snabbt på Blocket.
 
P peterlarsen skrev:
Men då är det iaf ett pris jag kan framföra med gott samvete, så får han möjligen pruta om han vill. Han har lånat det gratis sen vi köpte det och använt det betydligt mer än vi själva gjort. Men nu när vi flyttar behöver han ett eget.
Har han lånat det gratis tidigare, kan han gott betala 15 tusen.
 
T
Om 15 är rimligt så hade jag sagt det men begärt 13 för att få en smidig affär och inget framtida tjafs om nåt strular i framtiden.

Nackdelen med detta kan vara att du ser släpet på Blocket om en vecka för 16000...men då vet du var den grannen står avseende relation.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.