Jag köpte en IKEA-lampa (Gothem + Klovan) för något år sedan men kom mig inte för att sätta upp den. Nu är vardagsrummet färdigrenoverat och jag tänkte att den skulle passa bra där men det verkar saknas en del (som jag tror är en typ av skärmring?)! Jag kan ju inte returnera lampskrutten längre, kvittot är borta sedan länge, så tänkte köpa en ny del bara. Hittar dock inget på internet så jag tror att ”skärmring” inte är rätt begrepp. Är det någon som vet vad den heter? Bifogar bild på delen.
 
  • Illustration av en IKEA-lampas delar med en cirkel markerad runt den saknade skärmringen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skicka exakt detta till IKEA:s kundtjänst så får du hjälp.
De har reservdelar.
 
Jasåklart
 
Zanterj Zanterj skrev:
Hittar dock inget på internet så jag tror att ”skärmring” inte är rätt begrepp. Är det någon som vet vad den heter? Bifogar bild på delen.
Välkommen hit.

Exempelvis Classe har lösa lamphållare och med lite tur passar "skärmringen/muttern". Med lite otur får du byta hela lamphållaren men det är ju fort gjort. Och "skärmring" är tydligen precis vad de kallar "muttern" för.

En lamphållare E27 med två justerbara skärmringar på en onlinebutiks sida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Allra enklast är ju som sagt om Ikea har reservdelen.
 
Lösa skärmringar brukar till och med finnas i välsorterade Ica-butiker. Just den här har väl lite längre ”hals” för att underlätta vid montering eftersom lampskärmen smalnar av
 
Ikea-chatten hade tyvärr inte reservdel och föreslog att jag reklamerar hela lamphållaren, ibland så kunde det gå även utan kvitto... tack för all er hjälp! :D(y)
 
prototypen prototypen skrev:
Du får prova och avgöra om 34:90 är värt mot en reklamation.
Så billigt kommer man bara undan om det råkar vara E14. Är det E27 stiger priset till 39:90, som någon besserwisser nämnde tidigare. :crysmile::rofl:
 
Ajdå, som min kompis säger, det kostar att ligga på topp.

Om du PMar mig ska jag swisha fem spänn som plåster på såren för mitt förbiseende och klantighet.

Protte
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
Jag skäms såå, bara därför gick jag ut på lagret och hittade en ring en enda E27 hittade jag och kan skicka som brev. portot kan jag bjuda på så här i mellandagarna.
Den är brun men det kanske inte gör något.

E27 lampsockelring i brun färg på en ljus bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.