Hallå, jag är ute efter någon typ av lina på rulle med lagom motstånd som jag tex kan hänga upp i taket och fästa maskinsladd/slang i så de inte hakar i och är i vägen, tex för sänksåg, slip mm. Någon som vet om det finns eller vad det heter?
 
Balansblock är det du söker (y) använder oss av det till att hänga upp laddkablar till truckarna på jobbet. Funkar perfekt och kablarna slipper bli överkörda :)
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Hos låssmeder kan man köpa återupprullande nyckelrullar att fästa nyckelknippa eller passerkort i, den där typen som man fäster i livremmen och drar ut vid behov.

Finns en variant på Proffsmagasinet:

Svart återupprullande nyckelhållare från KEY-BAK med bältesclip och kedja på en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Annars kanske man kan bygga om ett vanligt måttband... ;)
//Ronnie
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
En sån här kanske för EL [länk] surfaces&gclid=Cj0KCQiA_qD_BRDiARIsANjZ2LByf_ENkfiXM14qbNs8vE6IVjqCynejeTfjj8dxseyaVnAB3h11C3saAt7pEALw_wcB

Och en sån här för luft [länk] surfaces&gclid=Cj0KCQiA_qD_BRDiARIsANjZ2LCU4nIoerIlcAst6Ourcq8_Z5D0yQDdYJ1y0xkyvDCF_btZWS60p3oaAt6XEALw_wcB
Bra förslag men inte vad jag söker (y)
 
Balansblock ser lovande ut!
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Menar du balansblock?

Kan man fynda på tradera ibland..
[länk]
Sagt och gjort, hoppas det blir bra med 2-3 kg och 1,6 m :D
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Sagt och gjort, hoppas det blir bra med 2-3 kg och 1,6 m :D
Var nära att bjuda men när jag såg nicket på vem som budat hoppade jag över det :)
 
  • Gilla
jonmo och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Sagt och gjort, hoppas det blir bra med 2-3 kg och 1,6 m :D
Väldigt intresserad av hur det blev, du måste se till att återkoppla här efter du har utväderat. Jag har ett problem själv på vilket detta mycket väl skulle kunna vara lösningen.
 
jonmo jonmo skrev:
Väldigt intresserad av hur det blev, du måste se till att återkoppla här efter du har utväderat. Jag har ett problem själv på vilket detta mycket väl skulle kunna vara lösningen.
Absolut
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Väldigt intresserad av hur det blev, du måste se till att återkoppla här efter du har utväderat. Jag har ett problem själv på vilket detta mycket väl skulle kunna vara lösningen.
Det är lösningen. Tre balansblock senare är jag frälst. Kommer sätta upp på fler strategiska platser, förutom köket alltså :geek:
Balansblock hängande från taket i ett kök med utsikt genom ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Arbetsrum med en slipmaskin på arbetsbänk, ansluten till dammsugare, med träplankor och verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kök med balansblock och verktyg, osäker takhöjd för Atlas Copco-utrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När jag blir stor och skaffar en riktig verkstad ska jag ha den här uppsatt, passar tyvärr inte takhöjden i min källare. Underbar Atlas Copco-kvalite. Gul och svart Atlas Copco balansblock på grått underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.