Har en gammal trotjänare till frysbox som fryser nedåt -35. Ett riktigt gammalt monster har jag insett. Väldigt få nya boxar skriver ens ut minsta temperatur och bland de som gör det har jag inte hittat någon som anger lägre än -24.
Praktiskt när man vill frysa in mycket snabbt (och redan har saker i frys) och bra när man tar ut och ska frakta långt.

Kan man hitta något liknande idag om man är beredd att betala lite extra, men utan att behöva köpa något som är avsett för att frysa vaccin eller liknande?
 
Fråga No #1: vad tänkte du ha din frys till?
 
A
En fungerande modern frys kommer ned till runt - 30 i infrysningsläge.
 
S skyisthelimit skrev:
Har en gammal trotjänare till frysbox som fryser nedåt -35. Ett riktigt gammalt monster har jag insett. Väldigt få nya boxar skriver ens ut minsta temperatur och bland de som gör det har jag inte hittat någon som anger lägre än -24.
Praktiskt när man vill frysa in mycket snabbt (och redan har saker i frys) och bra när man tar ut och ska frakta långt.

Kan man hitta något liknande idag om man är beredd att betala lite extra, men utan att behöva köpa något som är avsett för att frysa vaccin eller liknande?
Vaccin är väl typ -80 grader. Finns frysboxar som fixar -45 som kostar ungefär tre gånger så mycket som en vanlig. Nästa steg jag hittar är -60 vilket drar iväg rätt mycket i stålar även om dom inte kostar lika mycket som -85.
 
electroluxaren skrev:
En fungerande modern frys kommer ned till runt - 30 i infrysningsläge.
Aha, men inget som skrivs ut i datablad? Finns det varianter som går lägre och har du isf exempel på modell?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.