Hej,

har monterat upp en rund stålväggspool på 4,5m och den ska byggas in i en altan. Har googlat mig fram till det mesta under byggets gång men har ej hittat någon info om hur stabila dessa egentligen är.

Jag trodde att poolen skulle bli väldigt stabil när den var fylld och klar, men den känns fortfarande svajig. Man kan gunga väggarna etc. Dock ska den byggas in i en altan och kommer ju då att ha reglar runt om med någon cm marginal. Poolen har ej stödben. Poolen står helt i lod och med korrekt underarbete.

Kommer man kunna hoppa i poolen och plaska runt utan att behöva vara orolig?

Hittar varken info om hur stabila de är eller situationer där poole kollapsat. Har det hänt någon?
 
3 3tumkubik skrev:
Hej,

har monterat upp en rund stålväggspool på 4,5m och den ska byggas in i en altan. Har googlat mig fram till det mesta under byggets gång men har ej hittat någon info om hur stabila dessa egentligen är.

Jag trodde att poolen skulle bli väldigt stabil när den var fylld och klar, men den känns fortfarande svajig. Man kan gunga väggarna etc. Dock ska den byggas in i en altan och kommer ju då att ha reglar runt om med någon cm marginal. Poolen har ej stödben. Poolen står helt i lod och med korrekt underarbete.

Kommer man kunna hoppa i poolen och plaska runt utan att behöva vara orolig?

Hittar varken info om hur stabila de är eller situationer där poole kollapsat. Har det hänt någon?
uppblåsbara pooler blir sällan stabila..
 
Köra med jordfräs och sedan skyffla upp den lösa jorden?
 
Frågan är vad uppblåsbara pooler och jordfräsar har med ämnet att göra.
Lämpligen ser man till att stötta poolen med altanen inte stumt men kanske lite xps mellan stomme och pool
 
E Erik Salhammar skrev:
uppblåsbara pooler blir sällan stabila..
Nej du har rätt men du missade att frågan handlade om annat..
Och förhoppningsvis har det löst sig på snart ett halvår (y):cool:
 
  • Gilla
3tumkubik och 1 till
  • Laddar…
Kul att det blev lite aktivitet i tråden efter 6 mån. Poolen är inbyggd och känns stabil. Det gick vägen utan varken jordfräs eller något uppblåsbart.

Har ej provat kanonkulan ännu dock.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
T
3 3tumkubik skrev:
Kul att det blev lite aktivitet i tråden efter 6 mån. Poolen är inbyggd och känns stabil. Det gick vägen utan varken jordfräs eller något uppblåsbart.

Har ej provat kanonkulan ännu dock.
Lite bilder skulle vara ett toppen avslut på denna tråd!?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.