Violina Violina skrev:
När dörrarna är så tätt ihop förstår jag dock inte varför man inte kan gå in genom huset och in på toaletten?
Det för att man ska slippa blöta ner hallen när man ska duscha innan och efter simningen
 
BirgitS BirgitS skrev:
Jag är osäker på vilken dörr du menar. Om det är dörren till badrummet så tycker jag att det ska vara en riktig dörr.
Ritning av en hustyp med mått, rumsuppdelningar och inredningsdetaljer såsom kök och spa-avdelning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
BirgitS
Den inringade dörren tycker jag ska vara en riktig dörr.
 
  • Gilla
Okarlsson och 2 till
  • Laddar…
A AlexHo skrev:
Det för att man ska slippa blöta ner hallen när man ska duscha innan och efter simningen
Räcker väl om man slänger på sig en handduk och ett par badtofflor?
 
  • Gilla
Alex Holmén
  • Laddar…
Cheesen
Ni kommer att ha kvällssol i nått sovrum... inte så skönt på sommaren. sovrum bör placeras norr/öster.

trist uteplats i norr.. inte mycket sol där inte kommer att vara omysigt kallt att sitta där.
Kanske skulle ni fundera på att vrida huset en aning så blir det trevligare att vistas i trädgården.
Jag hade nog lyssnat mer på arkitekten denne vet vad han pratar om.
 
  • Gilla
Alex Holmén och 2 till
  • Laddar…
Ett så stort hus bör ha, eller vara förberett för minst 4 sovrum. Jag ser en del onödiga "döda ytor" och kanske för stora rum.
 
  • Gilla
Alex Holmén
  • Laddar…
F
Ger inte taket över spadelen en bra möjlighet att fixa en inre takkupa med utsikt över spa från övervåningens allrum?
 
  • Gilla
Alex Holmén och 1 till
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Räcker väl om man slänger på sig en handduk och ett par badtofflor?
Tror smidigare direkt in till toan när kusinerna kommer, blir annars lätt blött i hallen och trappan
 
Cheesen Cheesen skrev:
Ni kommer att ha kvällssol i nått sovrum... inte så skönt på sommaren. sovrum bör placeras norr/öster.

trist uteplats i norr.. inte mycket sol där inte kommer att vara omysigt kallt att sitta där.
Kanske skulle ni fundera på att vrida huset en aning så blir det trevligare att vistas i trädgården.
Jag hade nog lyssnat mer på arkitekten denne vet vad han pratar om.
Kommer ha solglas på fönsterna i syd och väst plus två luft/luft växlare. Svårt med placeringen pga 40% av tomten är prickmark
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ett så stort hus bör ha, eller vara förberett för minst 4 sovrum. Jag ser en del onödiga "döda ytor" och kanske för stora rum.
Vi är bara tre plus att allrummet kan bli ett sovrum, även förrådet kan ändras om till sovrum. Ta gärna tips om vilka onödiga döytor
 
F Frågan skrev:
Ger inte taket över spadelen en bra möjlighet att fixa en inre takkupa med utsikt över spa från övervåningens allrum?
Skulle nog kunna fixa men vi kommer ha sparummet mer som en träningsrum, därav swimspa
 
BirgitS BirgitS skrev:
Den inringade dörren tycker jag ska vara en riktig dörr.
Kommer nog ta ditt råd och ändra alla dörrar på nedervåningen till vanliga dörrar. Tack än en gång för era tips
 
  • Gilla
Okarlsson och 1 till
  • Laddar…
A AlexHo skrev:
Tror smidigare direkt in till toan när kusinerna kommer, blir annars lätt blött i hallen och trappan
Hur ska ni göra med låsning av dörrarna? Har en toa här på övervåningen med dörrar in från båda sovrummen, inte direkt idealt om man säger så..
 
  • Gilla
Alex Holmén
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Hur ska ni göra med låsning av dörrarna? Har en toa här på övervåningen med dörrar in från båda sovrummen, inte direkt idealt om man säger så..
Nu är det ingen fara för vi kommer aldrig låsa toan där uppe men skulle det komma gäster kommer vi ha dörren mot WIC låst
 
A AlexHo skrev:
Nu är det ingen fara för vi kommer aldrig låsa toan där uppe men skulle det komma gäster kommer vi ha dörren mot WIC låst
Menade den på nedervåningen mot poolrummet..
 
  • Gilla
Alex Holmén
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.