Jag beställde ett vred till vad jag tror är franke futurum 200 serien sveriges kanske vanligaste köksfäkt.

https://www.reservex.se/artiklar.asp?id=6459

I förpackningen medföljer 2 st vred enda skillnaden är att den ena har drygt 1 cm plastflärp, den som satt på fläkten saknar denna dock har den en plasthylsa runt som sitter i 2 st spår i vredet som har gått sönder.

Misstänker att vredet med plastflärpen ersätter den svarta hylsan som gått sönder annars hade den följt med som reservdel?

Vredet utan flärpen är dessutom överkryssad i illustrationen, man kan ju undra varför och vad den har för funktion.
 
  • Köksfläkt utan vred, synlig timeromkopplare och reglage med siffror samt ikoner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två nya vita vred och ett skadat svart vred för köksfläkt, plus en liten plasthylsa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En vit och svart vred till köksfläkt med en plastflärp och synlig intern mekanism, avsedd som reservdel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
På min förra futurum fläkt som såg likadan ut som min franke så saknades svarta hylsan vredet där saknades ändå flärpen, vilken gjorde att jag fick ett sådan över (överst i bild) det är identiskt och går att kapa bort, kikar man i påsen med de 2 vreden så ser det precis ut som det har kapats, slipats bort i fabrik.
 
  • Två fläktvred, övre med full struktur, nedre med saknad svart flärp och spår av slipning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ena vredet kryssat i beskrivningen.
Öppnad förpackning med en plastvred och instruktionsbild, rött kryss över en vredbild och röd markering runt den andra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.