T Ejmelie skrev:
Det gäller väl i sånt fall beställningar efter årsskiftet?
Leverans efter årsskiftet.
 
K Kane skrev:
Jag vet. Men innan det är klart får man kalkylera med tull/moms för säkerhets skull. Fynden kan bli dyra annars.
Nu verkar det vara löst med tullfritt i 5,5 år framåt om jag fattat avtalet rätt.
 
AXS
F Freee123 skrev:
[länk]

Någon som vet om dessa passar till Festool TS55? Om dom gör, så känns det ju som en kanon deal.

Edit, vet att det står att dom passar Festool i beskrivningen, men någon som faktiskt kan bekräfta detta?
Kan bekräfta att de passar. Men tvingarna är tyvärr riktigt dåliga, svåra att spänna snabbt och lämnar rejält med märken.

Köpte den korta varianten med 2st 70cm.
 
  • Gilla
Freee123
  • Laddar…
T torbrand skrev:
Hur skulle ni klassa det jämfört med detta meec Tools paketet som dom kommer sälja för 2499:- den 30 december?
[länk]
Köper vårt första hus i maj och skulle behöva en hobby uppsättning.
utan egen erfarenhet skulle jag gå på ryobi

vad jag vet har dom större utbud när du väl vill köpa andra delar.
 
  • Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
Mellan de så ser Ryobi bättre ut. Jag hade nog ändå siktat på ett Makita-paket.....
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Mellan de så ser Ryobi bättre ut. Jag hade nog ändå siktat på ett Makita-paket.....
Har man budget för de skulle jag göra de med. Har själv makita verktyg och trädgårdsredskap med. Riktigt nöjd med allt hittills och snart inne på 2 år med vårt hus :)
 
Ryobi är väldigt prisvärt. Bra utbud av verktyg överlag. Få som kan anses rent av dåliga(givetvis finns det några "stolpskott" där ute, men det gör det ju oavsett tillverkare).
Kvaliten är mer än god nog för att man ska kunna lita på maskinerna, och priset är lagom litet för att man inte ska gråta blod om ett verktyg går sönder.

Det bör dock påpekas att, som så många andra tillverkare, så är vertygen i paketen inte direkt deras "top of the line". Vissa säljs inte ens separat längre(t ex slagskruvdragaren).
Rent krasst kan man säga att det är "gammalt skit" dom har kvar på lagret som dom kastat in i ett paket för att bli av med, och samtidigt tjäna extra pengar.

PERSNLIGEN skulle jag avstå från sånna paket, och helt enkelt köpa det/dom verktyg jag behöver lösa istället.
Då har man chansen att dels få precis den modell av verktyget i fråga som passar en själv, och man behöver heller inte göra plats för verktyg som annars skulle ingått i ett paket, men som aldrig kommer användas.
För att återgå till slagskruvdragaren så är det t ex rätt svårt att motivera ett köp av den dragaren som ingår i paketet, när det finns en bättre modell för ~800kr(R18ID3), och en BETYDLIGT bättre borstfri modell för ~1500kr(R18IDBL).

Även värt att nämna är att ryobi kommer släppa en ny serie verktyg nästa år(HP serie). Dom ser riktigt trevliga ut, men är nog mer riktat åt "prosumer" än "consumer"(dvs dom kommer troligen vara lite dyrare än nuvarande serier).
Exakt när den serien dyker upp i sverige finns det ingen information om dock...
 
  • Gilla
tobbbias och 5 till
  • Laddar…
@Luci
L Lucif3r skrev:
Ryobi är väldigt prisvärt. Bra utbud av verktyg överlag. Få som kan anses rent av dåliga(givetvis finns det några "stolpskott" där ute, men det gör det ju oavsett tillverkare).
Kvaliten är mer än god nog för att man ska kunna lita på maskinerna, och priset är lagom litet för att man inte ska gråta blod om ett verktyg går sönder.

Det bör dock påpekas att, som så många andra tillverkare, så är vertygen i paketen inte direkt deras "top of the line". Vissa säljs inte ens separat längre(t ex slagskruvdragaren).
Rent krasst kan man säga att det är "gammalt skit" dom har kvar på lagret som dom kastat in i ett paket för att bli av med, och samtidigt tjäna extra pengar.

PERSNLIGEN skulle jag avstå från sånna paket, och helt enkelt köpa det/dom verktyg jag behöver lösa istället.
Då har man chansen att dels få precis den modell av verktyget i fråga som passar en själv, och man behöver heller inte göra plats för verktyg som annars skulle ingått i ett paket, men som aldrig kommer användas.
För att återgå till slagskruvdragaren så är det t ex rätt svårt att motivera ett köp av den dragaren som ingår i paketet, när det finns en bättre modell för ~800kr(R18ID3), och en BETYDLIGT bättre borstfri modell för ~1500kr(R18IDBL).

Även värt att nämna är att ryobi kommer släppa en ny serie verktyg nästa år(HP serie). Dom ser riktigt trevliga ut, men är nog mer riktat åt "prosumer" än "consumer"(dvs dom kommer troligen vara lite dyrare än nuvarande serier).
Exakt när den serien dyker upp i sverige finns det ingen information om dock...
Jag kontaktade Ryobi för några veckor sen med just frågan om när de dyker upp i Sverige. De påstod att de kommer tidigt 2021. Jag håller tummarna :cool:(y)
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
AXS
T torbrand skrev:
Hur skulle ni klassa det jämfört med detta meec Tools paketet som dom kommer sälja för 2499:- den 30 december?
[länk]
Köper vårt första hus i maj och skulle behöva en hobby uppsättning.
Beställde ett paket till min pappa. Kanske inte bästa grejerna, men han kan rensa ut många sladdverktyg.

Nu är det slut i webbshopen. Var nog många som var intresserade.
 
  • Gilla
Denniis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.