Marcusju Marcusju skrev:
[länk]

Jävligt fin maskin 1000 kr billigare nu :)
Däremot ska jag försöka hitta en DCD991 tror jag, samma lika fast utan slaghammare, den enda delen som består av betong här i huset är betongplattan.. :)
Att borra i betong med den där är ändå inget man vill göra. Tegel eller annat mjukt murverk kanske.

Så är det en sådan du vill ha kan du lika gärna slå till på den.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Hej Marcusju!

Där tänker du nog rätt!
Min borrhammare är den minsta från Jula. Köpte den på kampanj och testade den mot min gamla Hilti med samma borr i samma sten. Gick betydligt fortare att borra med den! Så Hiltin hamnade på Blocket och försvann som en avlöning! Den affären gick med pluss! Borrhammare är för mig sällan maskin så den räcker mer än väl till.
Så att satsa på en maskin utan slag är rätt väg att gå. Julas borrhammare för 600kr är mycket maskin för pengarna!

Dag

Borrhammare från Jula, 230V 800W, med extra handtag och djupanslag, på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
”Julas borrhammare för 700kr är mycket maskin för pengarna!”

[bild]
Detta passar ju nästan i humortråden...
 
  • Gilla
tobbbias och 4 till
  • Laddar…
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Detta passar ju nästan i humortråden...
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Detta passar ju nästan i humortråden...
Har man enstaka hål bara så... Nej, håller med stigen när det gäller just borrhammare.
 
B Belhoo skrev:
Har man enstaka hål bara så... Nej, håller med stigen när det gäller just borrhammare.
Ja absolut. Skämtet som så gick tydligen inte hem hos alla...
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Ja absolut. Skämtet som så gick tydligen inte hem hos alla...
Hehe nä förlåt, kan vara svårtolkat. Nu ler jag dock stort :)
 
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Detta passar ju nästan i humortråden...
Trevligt med olika syn på maskiner. När jag köper ”sällanmaskiner” är jag alltid färgblind! Resultatet avgör! :geek:
 
  • Gilla
twoody och 2 till
  • Laddar…
Ok, jag tar grodan själv.

Det var en prisvärd maskin för 700:-
Den kostar dock 599:-

Jag har inget dåligt samvete för att förstöra tråden med trams btw. Den är ju redan all over the place.

Jag förordar att dela den igen, just saying!
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Att borra i betong med den där är ändå inget man vill göra. Tegel eller annat mjukt murverk kanske.

Så är det en sådan du vill ha kan du lika gärna slå till på den.

Jag vill ha en STARK borrskruvdragare för större hålborrar i plywood m.m. Min gamla Makita 484 kämpar med hålborrar större än 40mm
(Sen är jag säkert bara larvig men gillar överdimensionerade verktyg :)

Skulle jag behöva ta flera eller större hål i betong så lånar jag hem en hilti 36v riktig slaghammare från jobbet. Med dessa gör vi 100tals hål för m12 expanderbult i schakten när vi bygger hissar.

skillnaden mellan 991 och 996 är främst storleken. 996 är någon cm längre.. man verkar inte betala mer för slagfunktionen.. snarare tvärtom. Men det kanske beror på att 996 är en vanligare modell än 991 :)

men tackar ändå för tipset !
allt gott !
 
Marcusju Marcusju skrev:
Jag vill ha en STARK borrskruvdragare för större hålborrar i plywood m.m. Min gamla Makita 484 kämpar med hålborrar större än 40mm
(Sen är jag säkert bara larvig men gillar överdimensionerade verktyg :)

Skulle jag behöva ta flera eller större hål i betong så lånar jag hem en hilti 36v riktig slaghammare från jobbet. Med dessa gör vi 100tals hål för m12 expanderbult i schakten när vi bygger hissar.

skillnaden mellan 991 och 996 är främst storleken. 996 är någon cm längre.. man verkar inte betala mer för slagfunktionen.. snarare tvärtom. Men det kanske beror på att 996 är en vanligare modell än 991 :)

men tackar ändå för tipset !
allt gott !
Om du redan har makitabatterier så kan du köpa en ddf481 som på pappret är starkare än dewalten och då sparar du pengar på att inte behöva köpa batterier.
 
P Prodigys skrev:
Om du redan har makitabatterier så kan du köpa en ddf481 som på pappret är starkare än dewalten och då sparar du pengar på att inte behöva köpa batterier.
det var min tanke från första början, men så kom k-rauta med 50% rea på dewalt 680 dyckertpistolen o sänksåg... så valde att byta batteriplattform helt och hållet istället :)

du verkar ha koll på verktyg! Har du något tips om stämjärn och hyvlar?:)

Sen försöker jag också bli klok på om det faktiskt är ett alternativ att köpa en bandsåg som substitut för bordssåg. Fattar att det inte blir lika fina snitt och går inte i närheten av lika fort. Men känns som ett mycket säkrare val! input?
 
Marcusju Marcusju skrev:
om det faktiskt är ett alternativ att köpa en bandsåg som substitut för bordssåg.
Jag tycker nog inte det. Har man varken eller skaffar jag alla gånger först en bordssåg. Visst kan väl användningsområdena delvis anses överlappa men det är trots allt två rätt olika maskiner med sina egenskaper och fördelar/nackdelar. Jag har dock ganska liten erfarenhet av bandsågar så andra kan säkert "tycka till" bättre.
 
P Prodigys skrev:
Om du redan har makitabatterier så kan du köpa en ddf481 som på pappret är starkare än dewalten och då sparar du pengar på att inte behöva köpa batterier.
Fast dw har 66 nm i mjukt moment, makitan 60 nm, vilket nog är det relevanta värdet när det kommer till att dra hålsågar :geek:
 
Alfredo Alfredo skrev:
Jag tycker nog inte det. Har man varken eller skaffar jag alla gånger först en bordssåg. Visst kan väl användningsområdena delvis anses överlappa men det är trots allt två rätt olika maskiner med sina egenskaper och fördelar/nackdelar. Jag har dock ganska liten erfarenhet av bandsågar så andra kan säkert "tycka till" bättre.
Håller absolut med.

Det blir lite som att köpa en sticksåg istället för en sänksåg med skena.
Vet inte ens om det här inlägget är OT längre...
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Kanske ett filter som inte bara visar inlägg som innehåller länkar utan även bilder (en premiumfunktion idag) och ”kr”, ”:-”, ”spänn” skulle hjälpa?

[bild]

Och att man sedan kommer till sista inlägget (idag kommer man till första) när man slår på filtret.
Eller då kryssruta som är oberoende av länkar, oberoende av bilder eller oberoende av posting-robotar. Just saying. Regexp skulle ju vara nördigt coolt. :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.