Hej , har letat efter angående detta ämnet och hittar en massa olika produkter som "minskar" ljudet men ville veta om någon av er kan rekomendera nåt som ni har hemma.
Vårt sons rum delar vägg med vårt vardagsrum. Väggarna är isolerade enligt standard men vi hör han hela tiden. Han är 13 hans röst blir mörkare och mörkare och han pratar 24/7 med sina kompisar.
Vad kan jag göra här förurom att slänga ut han ,det är några år kvar .
Verkligen tacksam för alla tips
 
  • Haha
JA”Snabbe”
  • Laddar…
Cheesen
C celox skrev:
Hej , har letat efter angående detta ämnet och hittar en massa olika produkter som "minskar" ljudet men ville veta om någon av er kan rekomendera nåt som ni har hemma.
Vårt sons rum delar vägg med vårt vardagsrum. Väggarna är isolerade enligt standard men vi hör han hela tiden. Han är 13 hans röst blir mörkare och mörkare och han pratar 24/7 med sina kompisar.
Vad kan jag göra här förurom att slänga ut han ,det är några år kvar .
Verkligen tacksam för alla tips
Jag vet att det låter tråkigt men, lurar i öronen.

Sen att det är isolerat enligt standard innebär väl bara att det är två gipsskivor med tomrum emellan... kolla först vad ni har i innerväggarna. Många moderna hus har nämligen ingenting i väggarna.
Att riva halva väggen och isolera den är inte ett så stort projekt och kan göras när man ändå tänkt tapetsera om. Då kan man även samtidigt passa på att sätta OSB eller Plyfa som förstärkning. Höjjer i mina ögon värdet något enormt.
 
Rickard.
Dörren brukar vara det största problemet. Innerdörr brukar vara tämligen värdelösa på att ljudisolerade.

Ofta är det krav på glipor för ventilationen skull.
 
  • Gilla
Cheesen
  • Laddar…
Om jag monterar såna Inno skumm ljuddämpare i ventilationsrör mellan våra rum är det vara stoppa in dem eller måste jag justera luftflödet efteråt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.