Frustrator Frustrator skrev:
Lite mer sågande/slipande och lite limning.
[bild] [bild]
Snyggt, man börjar se att det där minsann är där Gecko, Ugglis och Kattpojken håller till! :crysmile:
 
  • Gilla
Frustrator
  • Laddar…
El Filipo El Filipo skrev:
Snyggt, man börjar se att det där minsann är där Gecko, Ugglis och Kattpojken håller till! :crysmile:
Ja det jag funderat på medans jag burit runt lillisen i natt är hur jag ska få till övre delen, domen. Har ju byggt det hela med 9 sidor så kan inte använda ett reguljärt anhåll. Men tror jag kommit på att jag borde kunna använda själva tornet som anhåll. Sen är det 'bara' lite slipning, målning och passande av gångjärn kvar..
 
  • Gilla
El Filipo
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Ja det jag funderat på medans jag burit runt lillisen i natt är hur jag ska få till övre delen, domen. Har ju byggt det hela med 9 sidor så kan inte använda ett reguljärt anhåll. Men tror jag kommit på att jag borde kunna använda själva tornet som anhåll. Sen är det 'bara' lite slipning, målning och passande av gångjärn kvar..
Låter som en plan. Sedan kanske det ska vara två vingar, eller vad det nu är, på mitten. Och kanske två öron upptill?
 
El Filipo El Filipo skrev:
Låter som en plan. Sedan kanske det ska vara två vingar, eller vad det nu är, på mitten. Och kanske två öron upptill?
Japp det är tanken.
Lite tankevurpa gjorde att jag är en dörr kort.
Trähantverksprojekt av en oavslutad låda med saknad dörr, verktyg och material synliga i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
El Filipo och 1 till
  • Laddar…
Så börjar vi på vingar då
Delar av träkonstruktion som liknar en vinge under konstruktion på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
stigen och 2 till
  • Laddar…
Vingar på
Hemmagjord trämodell av fyrvåningsbyggnad med avtagbart tak och vingar på sidorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen på med lite färg
Träbyggnad med fyra våningar under konstruktion med blåmålade vingar och avtagbart tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som alla vet är det bara tre våningar på originalet. Men har lagt till en, med avtagbart tak för att man ska kunna leka mer obehindrat där (och ha resten av högkvartersinredningen.

Nu blir det lite paus i väntan på gångjärn som är beställda+måste gräva fram 4mm plywooden och se om den går att böja till i vått tillstånd.
Annars har jag 20-30m mahognyfaner någonstans som nog går att forma..
 
  • Gilla
stigen och 3 till
  • Laddar…
Förlåt en oinvigd, men hur ser originalet ut?
 
Immobil Immobil skrev:
Förlåt en oinvigd, men hur ser originalet ut?
Med originalet menar jag hur högkvarteret i pyjamashjältar-serien ser ut på SVT ;)
Illustration av högkvarteret från Pyjamashjältarna med torn i rött, blått och grönt mot en nattlig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Typ. Färgen på själva tornet brukar.dock vara blått i de flesta frames..
 
  • Wow
Fotografen
  • Laddar…
Ett sånt här jag inte vill köpa Förpackningen av PJ Masks Fold 'n Go HQ lekset med tre actionfigurer och tillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
:)
 
Frustrator Frustrator skrev:
Med originalet menar jag hur högkvarteret i pyjamashjältar-serien ser ut på SVT ;)
OK, en annan, ser ju inte på barnprogrammen längre. :giggle:
 
Öron på plats
Hantverksprojekt av en trähylla målad i blått med tillagda öron-liknande strukturer på toppen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
snuttekudden och 1 till
  • Laddar…
Suck. Pandemi +tre barn gör det omöjligt att handla. Får helt enkelt använda vad som finns hemma.
Kapade ett pianogångjärn.
Klockade.
Ett gyllene pianogångjärn monterat på ett föremål med blå yta, som illustrerar ett DIY-projekt hemma.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klockade inte
Guldigt pianogångjärn monterat på en ny målad blå yta med synliga penseldrag och fläckar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen börja måla med vad vi har hemma (akryl från Classe = värdelöst)
Hemmagjort blått byggprojekt med pianogångjärn och kladdig akrylfärg på arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Good enough, han är 4år. Jag kommer få lappa och laga den ett gäng gånger ändå.
Hemmagjord leksaksrobot i blått och färgglada detaljer byggd av en barn på köksbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemmagjord lekstuga i trä med öppna dörrar och synlig inredning, målad i blått och grönt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Garderobssnickarn och 13 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Good enough, han är 4år. Jag kommer få lappa och laga den ett gäng gånger ändå.
[bild] [bild]
Tycker det ser rejält och bra ut! :) Han kommer säkert älska den.
 
Övertygad om att han kommer älska den!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.