Står i startgroparna att investera i en IR-bastu, för två personer. Men tycker det är en djungel att hitta, och de kostar allt mellan 15000 till 50000. Jag har letat efter seriösa tester på de olika IR-bastuna som finns på marknaden, men det finns ju inget alls. Eller? Ni som har köpt en, vilka erfarenheter har ni, vilka IR paneler ska man satsa på?
 
Varför IR bastu.
Brukar vara på ett spa som har ur bastu men det är verkligen inget jämfört med "vanlig" bastu där man kastar vatten på stenar. Känns ju nästan lite "äcklig" tom
 
Har du prövat ir-bastu? Det är inte alls samma sak som en vanlig bastu, båda med sina respektive fördelar. Svärföräldrarna har en från www.luxway.se med både ir-paneler och konventionellt basutaggregat. 95% av gångerna används ir. De är nöjda med den och har haft den i ett par år nu. Tyvärr kan jag inte jämföra den mot andra ir-bastu.
 
N NoOne2k skrev:
Har du prövat ir-bastu? Det är inte alls samma sak som en vanlig bastu, båda med sina respektive fördelar. Svärföräldrarna har en från www.luxway.se med både ir-paneler och konventionellt basutaggregat. 95% av gångerna används ir. De är nöjda med den och har haft den i ett par år nu. Tyvärr kan jag inte jämföra den mot andra ir-bastu.
Jo på spa. Men jag såg nu att telefonen ändrat till ur-bastu ;)
Ja man har väll olika smak men det känns bara som man går in i ett varmt rum som man sitter och svettas i.
 
T TheGame skrev:
Jo på spa. Men jag såg nu att telefonen ändrat till ur-bastu ;)
Ja man har väll olika smak men det känns bara som man går in i ett varmt rum som man sitter och svettas i.
I svärföräldrarnas ir-bastu blir det normalt sett inte varmare än 34 grader men jag upplever att värmen går mycket bättre in i musklerna än vad en konventionell bastu gör.
 
Vad är en konventionell bastu för dig? Enligt forskning så är det skillnad på bastu och bastu. i Sverige så är det generellt högre temp och mindre vatten, torrare. I ett land i öst så är det lägre temp och mera vatten, mycket fuktigare. Själj så har jag testat ir-bastu och jag föredrar den östliga modellen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.