S snowjim skrev:
Men jag är övertygad om att tydliga riktlinjer i början av tråden samt att man faktiskt visar att man försöker efterleva dem hade varit gynsamt för tråden.
Är det inte ganska ohållbart om varje tråd ska ha sina egna "tydliga riktlinjer" som noga beskriver hur just aktuell tråd ska/får användas? Har inte denna tråds historik visat att det inte fungerar något vidare?
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
För att lägga lite mer brus i tråden;)

Många av tipsen är ju såna att det kräver snabb respons för att leda till ett avslut och då tror jag att formulär och annat gör att det mesta hinner försvinna innan tipset hinner nå de hugade.
 
  • Gilla
TCG
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Är det inte ganska ohållbart om varje tråd ska ha sina egna "tydliga riktlinjer" som noga beskriver hur just aktuell tråd ska/får användas? Har inte denna tråds historik visat att det inte fungerar något vidare?
Men är det inte så alla trådar faktiskt fungerar. Om vi skapar en tråd som frågar om vilket batteri man ska ha till sin skruvdragare så har man redan där inlett med vad tråden ska handla om, allt annat kommer klassas som OT.

När jag besöker en ny tråd så går jag alltid till första posten oavsett trådtyp eller forum och i 99% av fallen så finner jag riktlinjer för vad tråden handlar om.

I mer unika trådar som tips trådar är det vanligt att man anger tydligare riktlinjer, specieltl eftersom man vet att dessa trådar lätt spårar ut totalt.

Men jag förstår att byggahus inte kretsar runt en tips tråd, jag hoppas bara att min input kan ge någon idé som resulterar i ett bättre flöde för alla.
 
  • Gilla
LevaLivet och 2 till
  • Laddar…
Kanske ett filter som inte bara visar inlägg som innehåller länkar utan även bilder (en premiumfunktion idag) och ”kr”, ”:-”, ”spänn” skulle hjälpa?

Skärmbild av ett diskussionsforums användargränssnitt med filteralternativ för inlägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och att man sedan kommer till sista inlägget (idag kommer man till första) när man slår på filtret.
 
Ett enkelt regex filter som användaren kan ställa in själv borde vara en enkel lösning, både ur implementerings- och användningsynpunkt.
 
L Lucif3r skrev:
Ett enkelt regex filter
"Enkelt" och "regexp" i samma mening låter som en kontradiktion. ;)
 
  • Haha
  • Gilla
ergonomen och 6 till
  • Laddar…
Tycker du? Jag tycker regex är väldigt enkelt att implementera och använda.
Nu är jag visserligen inte super-hemma på just webutveckling(jag kodar mestadels spel och småprogram i C#), men dom jag arbetat med har haft regex API "inbyggt", i några väldigt lätträknande fall har en plugin behövts installeras(det var dock herrejösses många år sedan).

Men det är klart, vad som kanske anses enkelt för mig behöver ju prompt inte anses enkelt för någon annan :) Det kan ju dessutom finnas tekniska begränsningar i en redan "färdig" websida, vilket gör att nya saker såsom regex(eller vad som helst) är en "pain in the ass" att implementera.
(dock borde ju någon form av regex redan finnas här, iom att det finns en sök-funktion)
 
L Lucif3r skrev:
Tycker du? Jag tycker regex är väldigt enkelt att implementera och använda.
"man perlre" på datorn jag skriver detta ifrån är på 2590 rader...

L Lucif3r skrev:
Men det är klart, vad som kanske anses enkelt för mig behöver ju prompt inte anses enkelt för någon annan :)
Jag tror du är något på spåren. :D Jag skulle nog bli förvånad om ens tio procent av medlemmarna på Byggahus känner till speciellt mycket om reguljära uttryck.

Men sorry för sidospåret. Naturligtvis är bra sökverktyg intressanta. En fråga är kanske hur mycket man vill satsa på "speciella" funktioner som gissningsvis ganska få skulle använda.
 
  • Gilla
Lucif3r
  • Laddar…
L Lucif3r skrev:
Tycker du? Jag tycker regex är väldigt enkelt att implementera och använda.
Nu är jag visserligen inte super-hemma på just webutveckling(jag kodar mestadels spel och småprogram i C#), men dom jag arbetat med har haft regex API "inbyggt", i några väldigt lätträknande fall har en plugin behövts installeras(det var dock herrejösses många år sedan).

Men det är klart, vad som kanske anses enkelt för mig behöver ju prompt inte anses enkelt för någon annan :) Det kan ju dessutom finnas tekniska begränsningar i en redan "färdig" websida, vilket gör att nya saker såsom regex(eller vad som helst) är en "pain in the ass" att implementera.
(dock borde ju någon form av regex redan finnas här, iom att det finns en sök-funktion)
Har du sett koden för att validera en mailadress? :rofl:
http://www.ex-parrot.com/~pdw/Mail-RFC822-Address.html
 
  • Wow
Alfredo
  • Laddar…
T Mtongo skrev:
Nu måste jag bara hitta en anledning till att slå till bara :thinking:
Nu tänker du fel! Här letar vi anledningar till att låta bli men hittar dom väldigt sällan. :)
 
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
T Mtongo skrev:
[länk]

Dewaltpaket, 6 st kolborstfria maskiner med tre batterier för 10 000. Nog bland de mest prisvärda paketen jag sett. Nu måste jag bara hitta en anledning till att slå till bara :thinking:
Jag kan ge dig en anledning till att inte slå till... ;)

Är inte vinkelslipen, cirkelsågen och borrhammaren verktyg där man vill ha 54volts varianten? :cool:
 
  • Gilla
Klaugust
  • Laddar…
T Mtongo skrev:
”Nog bland de mest prisvärda paketen jag sett.”
En anledning så god som någon...
 
T Mtongo skrev:
[länk]

Dewaltpaket, 6 st kolborstfria maskiner med tre batterier för 10 000. Nog bland de mest prisvärda paketen jag sett. Nu måste jag bara hitta en anledning till att slå till bara :thinking:
Jag slog till! :)
 
  • Gilla
Klaugust och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.