Jag Bygger en väggkonstruktion 195+95. De yttre 195 Reglarna är stående. Hur bör jag monterad e inre för att göra det så enkelt som möjligt.
med hänseende köldbrygga skall man vad jag förstått förskjuta den inre och bygga även den stående. . Men det tycker jag är mindre viktigt. Skillnaden lär vara försumbar på den väggen. Frågan är vad blir enklast både vid montering av reglar och efterföljande installationer? Takhöjden varierar från 215cm till 360cm.
Hade jag haft 45mm så hade det ju absolut känts bäst att kära liggande, dåd et blir många infästningar som stadgar en klen regel. Dels så är det enkelt att skjuta rakt igenom en så tunn. Mina 95 är ju lite stabilare så full höjd stående kanske mindre problem., men framför allt lite jobbigare att fästa, pga tjockleken.

Hur gör ni som bygger mer än en gång?????
 
Varför 95mm regel? Vad ska du ha för invändig beklädnad ?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Varför 95mm regel? Vad ska du ha för invändig beklädnad ?
För att komma upp i tillräcklig isolering. Hade säkert funkat med 70mm också. men nu hade vi fastslagit det.
Hade inte mycket över för att uppnå godkänt U-medelvärde. Vilket var krav i bygglovet. Har relativt stora fönster.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Varför 95mm regel? Vad ska du ha för invändig beklädnad ?
Andra frågan, det kläs med OSB + Gips.
 
Krångligt mått. Bättre att köra 220+70 Isf. Jag skulle köra 95:surprised:rna liggande beroende på vilken typ av isolering och väggbeklädnad ni ska ha!?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Krångligt mått. Bättre att köra 220+70 Isf. Jag skulle köra 95:surprised:rna liggande beroende på vilken typ av isolering och väggbeklädnad ni ska ha!?
Lite sent att byta väggarna nu ytterväggar och panel står på plats.
 
kör reglarna stående med förskjutning
 
  • Gilla
surris och 1 till
  • Laddar…
Gissar att du tänkt ha plasten innanför 95regeln. Plasten kommer vad jag förstått på gränsen till för långt in då. Nån annan här kan säkert det bättre.
Jag hade kört dubbla 45 istället
 
S Simsonsson skrev:
Gissar att du tänkt ha plasten innanför 95regeln. Plasten kommer vad jag förstått på gränsen till för långt in då. Nån annan här kan säkert det bättre.
Jag hade kört dubbla 45 istället
Kravet är 1/3 in i väggen, det är vad jag har. Har samma på nedervåningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.