Ymer Ymer skrev:
Snälla, lägg till kryssruta "off-topic" när man skapar ett inlägg... Det skulle till stor del fixa detta.
Jag tror inte det skulle göra den minsta nytta. Har väldigt svårt att tro att den skulle användas på rätt sätt eller i den omfattning att det faktiskt hjälper.

Är det inte bara att göra som i alla andra trådar, det vill säga strunta i de inlägg som man inte är intresserad av? Tycker det är märkliga krav på att just denna tråd ska ha några specialregler och att folk ska "bannas" om de inte följer dessa. Jag kan inte ens se att regelverket för Byggahus medger en sådan speciell hantering av en enskild tråd och jag tycker heller inte det är rimligt.
 
  • Gilla
Tule54 och 7 till
  • Laddar…
S snowjim skrev:
Men jag får väl testa filtret då.
(y) Filtret är inte perfekt men bättre än inget.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag tror inte det skulle göra den minsta nytta. Har väldigt svårt att tro att den skulle användas på rätt sätt eller i den omfattning att det faktiskt hjälper.

Är det inte bara att göra som i alla andra trådar, det vill säga strunta i de inlägg som man inte är intresserad av? Tycker det är märkliga krav på att just denna tråd ska ha några specialregler och att folk ska "bannas" om de inte följer dessa. Jag kan inte ens se att regelverket för Byggahus medger en sådan speciell hantering av en enskild tråd och jag tycker heller inte det är rimligt.
Och jag tror att det skulle hjälpa. De flesta som tipsar är de som varit här ett bra tag och vet hur de vill att det ska fungera. De övriga som inte gör rätt eller är oerfarna brukar väldigt ofta få tillrättavisning av de som vet bättre. :p
 
richardtenggren
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
(y) Filtret är inte perfekt men bättre än inget.
Kan man inte göra en tipsfunktion, där man rapporterar bra erbjudande sen publiceras det av en bot?
Trodde det var så bolåneränta-tråden funkade typ :)
Eller om man som tidigare nämnt taggar inläggen.
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
A
F freddan83 skrev:
Läser man trådens ämne är väl den mesta skiten här utanför? Jag får mail varje gång ett nytt inlägg kommer, går in och hoppas på ett bra fynd men istället är det Kalle Sandpapper som undrar vilken ände av skruvmejseln man skruvar med
Här kommer ett till mail,håll till godo:lying:
 
  • Gilla
kanonkula och 1 till
  • Laddar…
Ymer Ymer skrev:
Och jag tror att det skulle hjälpa. De flesta som tipsar är de som varit här ett bra tag och vet hur de vill att det ska fungera. De övriga som inte gör rätt eller är oerfarna brukar väldigt ofta få tillrättavisning av de som vet bättre. :p
@Ymer @Prodigys med flera: Kolla så att ni inte får mail eller notis varje gång någon postar i tråden. Ändra så att ni bara får meddelande 1 gång annars förstår jag att ni blir översvämmade av meddelanden. Dvs ändra ”Alltid” till ”Ibland” genom att klicka på ”klockan” till höger om ”Bevakar”.
 
  • Skärmklipp av foruminställningar med markerat alternativ "Ibland" för notiser om nya inlägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dsundet och 1 till
  • Laddar…
Jag fick notifiering om detta meddelandet trotts att det inte innhåller någon länk så filtret gäller endast vyn på websidan, inget annat.

Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
@Prodigys med flera: Kolla så att ni inte får mail eller notis varje gång någon postar i tråden. Ändra så att ni bara får meddelande 1 gång annars förstår jag att ni blir översvämmade av meddelanden. Dvs ändra ”Alltid” till ”Ibland” genom att klicka på ”klockan” till höger om ”Bevakar”.
Här pratar vi dock om en tips tråd, inte helt sällan är erbjudandena begränsade till antal eller tid, att få notifieringar ibland kommer inte fungera i detta kontext.

Jag har som sagt inga större problem med diskussioner men tyvärr urartar det ganska ofta, kanske för att det inte finns några tydliga riktlinjer? Kanske för att man inte har tid att moderera? Kanske en kombination.
 
  • Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
S snowjim skrev:
Jag fick notifiering om detta meddelandet trotts att det inte innhåller någon länk så filtret gäller endast vyn på websidan, inget annat.



Här pratar vi dock om en tips tråd, inte helt sällan är erbjudandena begränsade till antal eller tid, att få notifieringar ibland kommer inte fungera i detta kontext.

Jag har som sagt inga större problem med diskussioner men tyvärr urartar det ganska ofta, kanske för att det inte finns några tydliga riktlinjer? Kanske för att man inte har tid att moderera? Kanske en kombination.
Jodå det innehöll en länk?
En @ username blir en länk..
 
Ja, filtret visar bara inlägg som innehåller länkar och har tyvärr inget att göra med meddelandena du får.

”Ibland” betyder att du får första meddelandet direkt men därefter får du inget meddelande förrän du varit inne och läst. Denna läsningen måste utföras i inloggat läge annars vet systemet inte att du läst.
 
Hade tipstråden varit väldigt aktiv hade man kunnat fundera på
Frustrator Frustrator skrev:
Jodå det innehöll en länk?
En @ username blir en länk..
Då har vi ytterligare ett problem med funktionen eftersom detta används främst vid diskussioner och inte vid tips.
 
S snowjim skrev:
Jag fick notifiering om detta meddelandet trotts att det inte innhåller någon länk så filtret gäller endast vyn på websidan, inget annat.



Här pratar vi dock om en tips tråd, inte helt sällan är erbjudandena begränsade till antal eller tid, att få notifieringar ibland kommer inte fungera i detta kontext.

Jag har som sagt inga större problem med diskussioner men tyvärr urartar det ganska ofta, kanske för att det inte finns några tydliga riktlinjer? Kanske för att man inte har tid att moderera? Kanske en kombination.
Samtidigt får man inte glömma, lite som du är inne på att den här tråden inte är en 'tjänst' man prenumererar på utan den blir vad vi själva gör den till. Vad riktlinjerna säger är ointressant om vi inte följer dem. Tror inte moderatorerna är betalda utan gör det på sin fritid och de flesta jobbar med ett dagtidsjobb och då hinner trådar urarta under tiden.
 
S snowjim skrev:
kanske för att det inte finns några tydliga riktlinjer? Kanske för att man inte har tid att moderera? Kanske en kombination.
Kanske bara för att detta trots allt är ett diskussionsforum?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Samtidigt får man inte glömma, lite som du är inne på att den här tråden inte är en 'tjänst' man prenumererar på utan den blir vad vi själva gör den till. Vad riktlinjerna säger är ointressant om vi inte följer dem. Tror inte moderatorerna är betalda utan gör det på sin fritid och de flesta jobbar med ett dagtidsjobb och då hinner trådar urarta under tiden.
Jag vet att det nämnts några gånger men Sweclockers tips tråd är förträflig, om inte annat kan det vara ett tips för andra som följer denna tråden(om man gillar tekniska prylar). Men visst, det är möjligt att de har en annan finansiering och kanske även en annan aktivitet än vad som finns här. Och självklart kan man inte förvänta sig att moderator ska städa upp på sekunden i en tråd som denna. Men jag är övertygad om att tydliga riktlinjer i början av tråden samt att man faktiskt visar att man försöker efterleva dem hade varit gynsamt för tråden. Nu är det troligen en del som skippar prenumeration på grund av allt brus.
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Kanske bara för att detta trots allt är ett diskussionsforum?
Jag absolut, men även om man väljer att inte ha några regler är det ju inte dumt att skriva det i första posten i tråden så att alla vet var skåpet ska stå.
 
Några av er i denna tråd har väldigt höga och unika krav. Inget fel på det. Det är så vi utvecklas och förbättras. :D

Men för att tillgodose era krav tror jag att vi måste göra en del utvecklingsarbete. :geek: Kanske bygga ett ”tips om verktyg till bra pris”-formulär likt boräntetabellen, som tidigare föreslagits, eller något annat. :thinking:

Och arbetet måste prioriteras bland alla andra to dos.

Jag skulle vilja att ni först använder den funktionalitet som redan finns, dvs ger filtret en chans samt ställer in era bevakningsinställningar till ”Ibland” för denna tråd.
 
  • Gilla
Chiippe och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.