T
Jag undrar vilka spikpistoler och dyckertpistoler det finns som endast drivs med batterier. Alltså inte med externa gaspatroner.

Senco F18 är den enda jag vet om som har inbyggd kompressor.
 
C
Redigerat:
T Ejmelie skrev:
Jag undrar vilka spikpistoler och dyckertpistoler det finns som endast drivs med batterier. Alltså inte med externa gaspatroner.

Senco F18 är den enda jag vet om som har inbyggd kompressor.
Kör Dewalt både dyckert och vanlig, fungerar perfekt. Använder kompressorpicka bara till 90 mm spik i stomme där batterimaskinen inte alltid orkar om det är hårt eller kvistigt.
 
Hikko har både 18, 16 och stompickor.
Devalt har även samtliga
Milwaqee har också samtliga.
 
Kör Dewalt, fungerar hur bra som helst. Slängde pistolen med slang då man inte pallade att dra runt på den samt oljudet med kompressor. Gas finns det absolut ingen nytta med, bara problem.
Tre Dewalt batteridrivna verktyg, inklusive en spikpistol och en skruvdragare, ligger på en verkstadsbetonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lizzardo och 2 till
  • Laddar…
T
Vilka Dewalt pickor kör ni med? Vad heter modellerna? Ska se om jag kan få tag på begagnade.
 
Gick från Hitachi gas/batteri till Hikoki batteri.
Känns som rekylen är lägre på den nya.
 
D
A Autodidak1 skrev:
Kör Dewalt både dyckert och vanlig, fungerar perfekt. Använder kompressorpicka bara till 90 mm spik i stomme där batterimaskinen inte alltid orkar om det är hårt eller kvistigt.
vilken dewalt kör du för dyckert?

ska få upp lite foder och taklister snart. Kör med Dewalt 18v till allt annat.
 
D Derbyboy skrev:
vilken dewalt kör du för dyckert?
Jag kör 660 och 680 beroende på vilken storlek jag behöver till listen. 680 är mindre.
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
vilken dewalt kör du för dyckert?

ska få upp lite foder och taklister snart. Kör med Dewalt 18v till allt annat.
DCN680
 
  • Gul och svart DEWALT DCN680 18V XR borstlös spikpistol liggandes på ett bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D
Vill haaaaa!!!
 
  • Gilla
Maxizor
  • Laddar…
T
Vad anser ni om Dewalt DCN692?
 
T Ejmelie skrev:
Vad anser ni om Dewalt DCN692?
Klockren, fungerar hur bra som helst, har 2 st. Tryckluftspistolen håller på att rosta ihop.

I hårt trä då man inte spikar rakt så kan den ha svårt att orka med 90 mm spik.

Till fasadpanel är den perfekt, brukar ställa den på ganska litet djup, då får man kanske efterdra en del spikar men man slipper djupa gropar som det lätt kan bli med tryckluft.
 
T
Låter bra (y). Vilken spiklängd använder du till panel?
 
MrJay
Vad hände med din Paslode IM90ci? :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.