Ni som köpte Bosch bordsåg 635-216. När ni vevar upp och ner klingan, gungar hela vaggan som klingan sitter i fram och tillbaka?
Har aldrig haft problem med Amazon från Tyskland, första gången med svenska gick inte så bra. Först såg man att tejpen som var på kartongen var skuren och tejpad igen. Väl inne såg man repor lite här och var på sågen men det som skrämmer mest är vaggan för klingan som gungar.
Visst jag köpte den bara för att den var skitbillig, tycker det märks. Till skillnad från xc10 så är bordet tunnare, alla tillbehör mer plastiga/billiga. Tilten i maskinen ligger i en plast vad det nu heter(se kort). Vet för sig inte hur xc10 är byggd men den känns så mycket mer stabil.
När jag reklamera till Amazon så undrade jag om den hämtas hemma då den levererades hemma för jag kan inte bära det här monstret till Centrum. Svaret var, okej vi skickar en ny. Lite längre ner står det att om inte varan skickas tillbaka blir man ersättningsskyldig. Kul att min fråga blev en utbytesmaskin:/.
Närbild på en Bosch bordsåg med synliga repor och plastdetaljer, med fokus på klingans vaggande fäste.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

 
SamiHus SamiHus skrev:
....
Kan någon klargöra, var går gränsen för vad man postar här, finns det ens någon gräns? Det är tips och disskutions tråd, gäller det alltså även problemlösning av produkter som man köpt genom tråden?
 
  • Gilla
mahus och 3 till
  • Laddar…
B
SamiHus SamiHus skrev:
Ni som köpte Bosch bordsåg 635-216. När ni vevar upp och ner klingan, gungar hela vaggan som klingan sitter i fram och tillbaka?
Har aldrig haft problem med Amazon från Tyskland, första gången med svenska gick inte så bra. Först såg man att tejpen som var på kartongen var skuren och tejpad igen. Väl inne såg man repor lite här och var på sågen men det som skrämmer mest är vaggan för klingan som gungar.
Visst jag köpte den bara för att den var skitbillig, tycker det märks. Till skillnad från xc10 så är bordet tunnare, alla tillbehör mer plastiga/billiga. Tilten i maskinen ligger i en plast vad det nu heter(se kort). Vet för sig inte hur xc10 är byggd men den känns så mycket mer stabil.
När jag reklamera till Amazon så undrade jag om den hämtas hemma då den levererades hemma för jag kan inte bära det här monstret till Centrum. Svaret var, okej vi skickar en ny. Lite längre ner står det att om inte varan skickas tillbaka blir man ersättningsskyldig. Kul att min fråga blev en utbytesmaskin:/.
[bild]
[video]
Tycker inte min klinga rör sig lika som din när jag höjer/sänker den, men har lite svårt att se då bordet som jag har den på är rätt rangligt.
Men kollar man under så är det väl tilltagna toleranser på skruven för höjning/sänkning.
Film på motor när jag vickar på klungan lite.
 
S snowjim skrev:
Kan någon klargöra, var går gränsen för vad man postar här, finns det ens någon gräns? Det är tips och disskutions tråd, gäller det alltså även problemlösning av produkter som man köpt genom tråden?
Själv tycker jag det kan vara intressant att veta då saker som varit billiga ibland blir billiga igen. Just detta handlar ju även om svenska Amazon som också länkas till flitigt för närvarande, så hur smidig/osmidig supporten är tycker jag också är intressant. Men det är bara min åsikt.
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Vilken kebab tycker ni är godast på pizzan? Nöt- eller fläskkött?
 
  • Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
ralvejd
Kyckling
 
ralvejd ralvejd skrev:
Kyckling
Tycker det är lite torrt..
 
F freddan83 skrev:
Vilken kebab tycker ni är godast på pizzan? Nöt- eller fläskkött?
Just detta skulle jag dock säga hamnar en smula utanför trådens ämne ;)
 
  • Gilla
Lucif3r
  • Laddar…
L Lilllen skrev:
Just detta skulle jag dock säga hamnar en smula utanför trådens ämne ;)
Läser man trådens ämne är väl den mesta skiten här utanför? Jag får mail varje gång ett nytt inlägg kommer, går in och hoppas på ett bra fynd men istället är det Kalle Sandpapper som undrar vilken ände av skruvmejseln man skruvar med
 
  • Gilla
  • Haha
tobbbias och 26 till
  • Laddar…
Skärmdump av forumtrådar om verktyg med användarprofilbilder och inlägg som diskuterar länkar och priser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kolla detta inlägg hur du gör om du missat det.
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
K knipo skrev:
Men den var billig!
O den föll under inköpskategorin ”Verktyg.”:cool:

Jag måste erkänna att jag med var väldigt nära att trycka på ”köpknappen” när jag såg tipset.
Sedan tänkte jag efter en stund o funderade på när vi hade så pass mycket snö här i södern att det motiverar en ny snösläde. När jag har en gammal, förvisso i plåt, men ändå.
O när jag funderat färdigt var erbjudandet ändå över så jag slapp bekymra mig.:rofl:
Men bara för det jag ger mig f.n på att Murphy dyker upp i vinter o vi får den mest snörika vinter sedan snön uppfanns o jag går där o svär över den tunga jäv.a plåtsläden jag har o att jag ändå inte köpte en ny fin i plast för inga pengar.:crysmile:
En tröst. Plåt håller bättre än plast
 
dof dof skrev:
[bild]
Kolla detta inlägg hur du gör om du missat det.
Jag hade hoppats slippa det där, ett rimligt diskussions flöde hade varit nice runt priser och produkter, inte felsökning och kundtjänster eller flera sidor om vilken storlek på batteri till skruvdragare man ska ha.

Men jag får väl testa filtret då.
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 3 till
  • Laddar…
dof dof skrev:
[bild]
Kolla detta inlägg hur du gör om du missat det.
Det förändrar dock inte att måånga av diskussionsinläggen inte ens är relaterade till tipsen. Jag har inget problem med diskussioner i tråden och vill inte enbart se tipsen men det måste finnas en gräns för vad som tillåts.

Det är ett gissel att få rätt på det, tydligen är det svårt att ändra på redan invanda beteenden vilket märktes när tråden delades i en med tips och en för diskussion.
Med det sagt så är nuvarande koncept inte heller särskilt bra med tanke på mängden inlägg som är helt irrelevanta för tråden.
Har egentligen inga bra förslag själv iomed att inget av sätten jag sett här har funkat.

Hade jag varit enväldig härskare så hade jag kört stenhårt på separata trådar med krafttag mot folk som missköter sig, borttagning av felaktiga inlägg och vid upprepade brott mot reglerna hade det blivit varningar och bans, kort till en början men ökande tid för varje ban.

Det kräver dock mycket moderering, troligtvis mer än vad daniel har tid för samt att det finns risk att folk lämnar forumet när dom blir bannade men i längden tror jag att det är enda sättet att styra upp det på.
 
  • Gilla
gasolgrill och 3 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Det förändrar dock inte att måånga av diskussionsinläggen inte ens är relaterade till tipsen. Jag har inget problem med diskussioner i tråden och vill inte enbart se tipsen men det måste finnas en gräns för vad som tillåts.

Det är ett gissel att få rätt på det, tydligen är det svårt att ändra på redan invanda beteenden vilket märktes när tråden delades i en med tips och en för diskussion.
Med det sagt så är nuvarande koncept inte heller särskilt bra med tanke på mängden inlägg som är helt irrelevanta för tråden.
Har egentligen inga bra förslag själv iomed att inget av sätten jag sett här har funkat.

Hade jag varit enväldig härskare så hade jag kört stenhårt på separata trådar med krafttag mot folk som missköter sig, borttagning av felaktiga inlägg och vid upprepade brott mot reglerna hade det blivit varningar och bans, kort till en början men ökande tid för varje ban.

Det kräver dock mycket moderering, troligtvis mer än vad daniel har tid för samt att det finns risk att folk lämnar forumet när dom blir bannade men i längden tror jag att det är enda sättet att styra upp det på.
Snälla, lägg till kryssruta "off-topic" när man skapar ett inlägg... Det skulle till stor del fixa detta.
 
  • Gilla
JonasGBG och 1 till
  • Laddar…
Nu har jag inget problem med denna tråden då jag inte har några bevakningar. Var mest ett tips i all välmening om någon hade missat den möjligheten.
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.