Hej
Söker efter ett bra trådlöst hemlarm för villa.

Ska vara utan abonnemang kostnad samt vara trådlöst.

Vad finns det för alternativ?

Betalar gärna för installation så jag får det att funka på ett bra sätt.
 
  • Gilla
jimmies86
  • Laddar…
Ajax, Nookbox, Dsc Neo, Dsc iotega. Finns säkert flera det är dom jag tittar på. Svårt att bestämma mig.
 
E
Kolla visonic powermaster också. Verkar ha bredast stöd bland installatörer idag. Verkar vara ett utmärkt larm men lite klent när det gäller integrationsmöjligeter, men det kan ju innebära ett mer robust system ockdå.

Själv har jag fastnat i beslutsvinkelvolten när det gäller larm. Det finns nya balla system runt hörnet men ingen vet när de kommer.
 
Gillar verkligen Ajax.
Bra o snygga prylar, produkten utvecklas, bra pris, trådlöst protokoll i klass med visonics (dsc) PowerG.
Sen är driftsättningen nog den enklaste/smidigaste på marknaden.
 
Ajax. Fritt från huvudvärk.
 
  • Gilla
Erik Hellgren och 1 till
  • Laddar…
Jag har installerat ett större ajaxsystem och har än så länge inget att klaga på. Superenkel installation som alla klarar av (om du kan hantera en smartphone så kan du installera ajax) har även ip-kamera till det också.

Innan hade jag Sector. Inget fel på det, men det är roligare och mera lönsamt att äga larmet själv.
 
  • Gilla
glindqvist och 1 till
  • Laddar…
E
F Flaggstång skrev:
Jag har installerat ett större ajaxsystem och har än så länge inget att klaga på. Superenkel installation som alla klarar av (om du kan hantera en smartphone så kan du installera ajax) har även ip-kamera till det också.

Innan hade jag Sector. Inget fel på det, men det är roligare och mera lönsamt att äga larmet själv.

Kan larmcentralen använda kamerorna för bildverifiering?
 
E erimos skrev:
Kan larmcentralen använda kamerorna för bildverifiering?
Det vågar jag inte svara på eftersom jag inte har kopplat upp mitt mot larmcentral än.

Får se hur jag gör med den biten sen.

Kanske någon annan kan svara på den frågan här?
 
I dagsläget kommer inte några bildströmmar med till larmcentralen.
Vissa larmcentraler kan dock lägga in externa bildströmmar i sina larmmottagningssystem och då kan dessa användas vid larmverifiering.
 
Per Kall
F Flaggstång skrev:
Det vågar jag inte svara på eftersom jag inte har kopplat upp mitt mot larmcentral än.

Får se hur jag gör med den biten sen.

Kanske någon annan kan svara på den frågan här?
Det stämmer. Ajax kan kopplas upp med bildverifiering till vissa larmcentraler. Kolla upp innan du väljer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.